Přejít k navigační liště

Zdroják » Články » Strana 120 » Strana 120 z 174

Články strana 120 z 174

Články Různé

V úterý 16. listopadu se v Praze konala konference pro vývojáře používající technlogie Google – Google Developer Day (GDD). Akce zajímavá a inspirativní již jen pro to, jakou má dnes pozici Google mezi ostatními firmami jejichž podnikání se točí okolo internetu. O své postřehy z této akce se s vámi podělí Jirka Kosek.

Články Webdesign

Drobečková navigace je stále populárnější a ve webdesignérských a UX kruzích se probírá její správný vzhled, umístění a logika. Méně pozornosti se věnuje jejímu kódování, tedy zápisu v HTML. V článku si ukážeme několik možných způsobů vytvoření HTML kódu pro tento navigační prvek.

Články Různé

Páteční odlehčení v podobě osobních subjektivně komentovaných tipů na více či méně vývojářské čtení dnes připravil Daniel Steigerwald, enfant terrible mezi českými JavaScriptaři, známý např. jako autor mapového rozhraní a API Atlasu či jako autor článků o JavaScriptu.

Články Webdesign

„Web design je především typografie. Tečka.“ Informace na webu jsou totiž z 95 % prezentovány právě psaným textem. Lví podíl na úspěchu společnosti Google má minimalistický design. Jeho základem je text použitý v typograficky čistém uživatelském rozhraní. V článku si ukážeme, jak zajistit, že bude písmo použito stejně spolehlivě jako například obrázek ve formátu PNG.

Články Různé

V našem seriálu, který představuje různé zajímavosti, kterých si všimli čeští a slovenští weboví tvůrci či podnikatelé, dnes představí věci, které ho zaujaly, Michal Bláha, známý jako spoluzakladatel serveru Atlas nebo startupu OnTheRoad.

Články Různé

V minulém díle jsme se podívali na základní třídy frameworku Foundation a vyzkoušeli jsme si práci s textovým řetězcem, polem, slovníkem a dalšími základními třídami. Dnes se podíváme na framework AppKit, který má za úkol pracovat s objekty uživatelského rozhraní – např. textové pole, tabulka, apod. Také si napíšeme první smysluplnou aplikaci – jednoduchý todo list.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.