Přejít k navigační liště

Zdroják » Různé » Aplikace pro Windows Store v HTML5 – kontrakty

Aplikace pro Windows Store v HTML5 – kontrakty

Články Různé

V tomto díle se zaměříme na kontrakty. Kontrakty jsou specifické pro Windows Store aplikace a umožňují vám integrovat vaši aplikaci do operačního systému.

Základní kontrakty jsou:

  • Hledání
  • Sdílení
  • Nastavení

Vyhledávání

Pomocí tohoto kontraktu můžete hledání ve vaší aplikaci integrovat přímo do systémového hledání. Uživatel pak hledá informace z jednoho místa.

image1

Nejdříve je potřeba integraci do systémového vyhledávání deklarovat v package.appxmanifest.

image2

Pak je třeba zaregistrovat událost, kterou vyvolává systémové hledání. Těchto událostí je několik, podle toho, jaký komfort chcete uživateli nabídnout, např. našeptávání. Pokud chcete jen základní vyhledávání, stačí zaregistrovat událost onquerysubmitted.

Windows.ApplicationModel.Search.SearchPane.getForCurrentView().onquerysubmitted = function (eventObject) {
    txtSearch.innerText = eventObject.queryText;
};

Search contract sample obsahuje další příklady použití kontraktu hledání.

Sdílení

Pomocí kontraktu sdílení můžete předávat informace z jedné aplikace do druhé. Princip je velmi podobný schránce. Aplikace může být zdrojem sdílení. Zdroj sdílení naplní datový balíček, který je pak předán aplikaci, která se označuje jako cíl sdílení. Na následujícím snímku obrazovky je zdrojem sdílení aplikace Mapy a cílem sdílení je aplikace Pošta.

image3

Typ sdílených dat

Sdílet můžete jakýkoliv typ dat. Pro některé typy, jako je např. text, URL, obrázek, jsou přímo připravené vlastnosti objektu DataRequest. Pokud potřebujete sdílet jiný typ dat, např. poštovní adresu, musíte tento typ dat nějak popsat. Můžete použít třeba MIME Type nebo obecně uznávané slovníky ze schema.org. Zdroj sdílení jen naplní datový balíček, ale cíl sdílení musí v package.appxmanifest deklarovat, jakým typům dat rozumí.

image4

Zdroj sdílení

U zdroje sdílení stačí opět zaregistrovat příslušnou událost, v které pak naplníte datový balíček informacemi, které chcete sdílet.

Windows.ApplicationModel.DataTransfer.DataTransferManager.getForCurrentView().ondatarequested = function (eventObject) {
    var request = eventObject.request;

    request.data.properties.title = "MSDN Blog"; // musite nastavit!
    request.data.setText("MSDN Blog");
    request.data.setUri(new Windows.Foundation.Uri("http://blogs.msdn.com/b/vyvojari/"));
};

Cíl sdílení

Vytvořit cíl sdílení je již komplexnější úloha, pro kterou budete muset vytvořit i uživatelské rozhraní. Podívejte se na příklad Sharing content target app sample.

Nastavení

Nastavení je vlastně jediný kontrakt, který budete muset implementovat. Do nastavení musíte minimálně přidat typické „O aplikaci“, kde uživatel najde kontakt na technickou podporu a případně odkaz na dokument o ochraně osobních údajů, pokud ho aplikace vyžaduje.

image5

Integrace do nastavení se opět děje pomocí události.

app.onsettings = function (e) {
    e.detail.applicationcommands = {    
        "about": {
            href: "/pages/about/about.html",
            title: "About"
        }
    }
    WinJS.UI.SettingsFlyout.populateSettings(e);
};

Tím jsme vytvořili položku s textem About v nastavení, která odkazuje na stránku /pages/about/about.html. Stránka about musí obsahovat element s id about, který je ovládací prvek WinJS.UI.SettingsFlyout.

<body>
    <div id="about" data-win-control="WinJS.UI.SettingsFlyout" data-win-options="{width: 'narrow'}">
        <div class="SettingsPane">
            <div class="win-label">
                <button onclick="WinJS.UI.SettingsFlyout.show()" class="win-backbutton">
                </button>
                <span class="SettingsTitle">About</span>
            </div>
            <article class="SettingsContent">
                <h2>Kontrakty</h2>
            </article>
        </div>
    </div>
</body>

POZOR! Výchozí barva textu je bílá na bílem pozadí. Je třeba změnit pozadí #about.

Zdrojové kódy z tohoto článku ke stažení.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.