Do prohlížečů se pomalu dostává podpora pro HTML5 a CSS3. Během následujících let budou vedle sebe koexistovat prohlížeče, které tyto technologie budou podporovat, a prohlížeče, které je podporovat nebudou. Takové situace by mohla…
Archiv pro štítek: Webové standardy
Historii W3C provází fakt, že specifikace, které vydává, jsou označovány jako doporučení a nemají status klasických standardů (byť jsou jako standardy chápány a svých způsobem to standardy jsou – nic lepšího ani neexistuje). Pokud…
Ještě nedávno to, co se týče 3D grafiky na webu, vypadalo jako na velice zmateném bojišti. Opera připravovala své API, Mozilla připravovala své API, Google vydal plugin se svým 3D API (a to…
Na konferenci Google I/O, která začala včera v San Franciscu, Google předvedl technologie, na které do budoucna sází. Snad nejčastěji opakovaným názvem bylo HTML5 a to zejména v souvislosti s možnostmi nových značek jako je canvas…
Henri Sivonen vydal novou verzi svého HTML parseru napsaného v Javě, který se při parsování řídí specifikací HTML5. Jedná se v tuto chvíli pravděpodobně o nejúplnější implementaci HTML5 parseru. Používá jej validační služba Validator.nu a nepřímo…
Začátkem května W3C vydalo návrh na nové verze některých XHTML specifikací (včetně XHTML1 – přehled změn). Minulý týden ovšem W3C platnost těchto návrhů odvolalo, u příslušných verzí specifikací najdete nápis RESCINDED — Do Not Use. Platnost…
Ve druhém dílu miniseriálu o připravované 5. edici ECMAScriptu se podíváme na další novinky, které tato specifikace přináší. Řeč bude především o nových funkcích pro práci s poli, podpoře JSON a striktním režimu vykonávání kódu.
Posledně jsme naši implementaci Wolfensteina zrychlili, dnes ji pro změnu zkrášlíme. Přidáme do herní plochy (do našeho hradu) několik objektů, s pomocí kterých herní prostředí vytvoří tu správnou atmosféru. Prováděné změny v kódu budeme komentovat, abyste jim porozuměli a příště to zvládli sami.
Před cca měsícem a půl byl vydán finální pracovní návrh 5. edice specifikace ECMA-262, která definuje podobu JavaScriptu (nebo přesněji ECMAScriptu). Tento článek je prvním dílem dvoudílného miniseriálu, ve kterém se seznámíme s nejdůležitějšími změnami a novinkami, které nová verze specifikace přináší.
Bruce Lawson vyzpovídal Iana Hicksona, editora specifikace HTML5. V rozhovoru najdete mj. detaily o samotném vzniku WHATWG a následného oživení HTML, vyprávění o soupeření HTML5 s Flashem a Silverlightem a také povídání o základních principech HTML5.