Přejít k navigační liště

Archiv pro štítek: Webové standardy

Komentáře: 18

Jak používat písma na webu

„Web design je především typografie. Tečka.“ Informace na webu jsou totiž z 95 % prezentovány právě psaným textem. Lví podíl na úspěchu společnosti Google má minimalistický design. Jeho základem je text použitý v typograficky čistém uživatelském rozhraní. V článku si ukážeme, jak zajistit, že bude písmo použito stejně spolehlivě jako například obrázek ve formátu PNG.

Komentáře: 14

SVG, nebo Canvas? Vyberte si

Pro vložení grafiky do stránky měli weboví vývojáři až donedávna v podstatě jen dvě možnosti – buď statický obrázek, nebo využít plugin (Flash, VML apod.) V poslední době doznal značného rozšíření ale vektorový formát SVG a bitmapový HTML5 canvas. Jaké jsou jejich vlastnosti a v čem se liší?

Komentáře: 6

Správce účtů ve Firefoxu

Před časem oznámila Mozilla nový koncept online identit. Součástí tohoto konceptu je i Správce účtů, který si můžete nainstalovat do svého prohlížeče Firefox a který vás dokáže, při splnění určitých předpokladů ze strany navštíveného webu, přihlašovat a odhlašovat na různých webech jednotným způsobem.

Komentáře: 0

Protokol OData

Velký problém serverových produktů od Microsoftu, např. Sharepoint, CRM, Windows Live atd., byla nekonzistence webových služeb zpřístupňujících data na serverech. Šlo sice o webové služby, ale každá se používala jinak nebo si zaváděla svůj…

Komentáře: 15

Geolokace v prohlížeči

Web se čím dál víc přesouvá na mobilní zařízení, čemuž se jednak přizpůsobují webové aplikace, jednak to dává vzniknout zcela novým aplikacím. Velmi často tyto aplikace pracují s geolokací, tedy s určením polohy zařízení, na němž běží. Donedávna bylo zapotřebí vytvářet nativní aplikace, které čtou data ze zařízení; nová specifikace od W3C umožňuje zjišťovat pozici přímo v prostředí prohlížeče.

Komentáře: 1

Pub-Sub a WebHooks: Máme pro vás čerstvé zprávy!

Zajímá vás, co je to PubSubHubbub? A víte, že to má něco společného s RSS? Syndikace obsahu a formáty jako RSS a Atom jsou tu s námi už nějaký čas. Nejčastější způsob jejich použití vlastně poněkud obrací tok informací a simuluje Push model v převážně pull médiu, jakým je web. S rozvojem webu vznikají i nové techniky, s nimiž je ona simulace Push modelu komfortnější.