Přejít k navigační liště

Zdroják » Webové prohlížeče » Strana 2 » Strana 2 z 27

Archiv pro štítek: Webové prohlížeče

Články Webdesign

Před nedávnem ohlásila Mozilla projekt „Boot to Gecko“ (B2G), jehož výsledkem by měl být kompletní a soběstačný operační systém pro web – tedy jakási obdoba ChromeOS. V článku na webu Mozilla Hacks odkrývá Robert Nyman některé detaily tohoto projektu, především o co má jít a jaké jsou priority vývoje.

Články Webdesign

Možnost přizpůsobit si webový prohlížeč pomocí doplňků je dnes prakticky standardem. S vlastností, která byla donedávna brána jako výhoda webových prohlížečů postavených na Mozille (např. Firefoxu), se dnes můžete běžně setkat v Google Chrome, Opeře a dalších prohlížečích. A protože ani v Mozille nespí, přichází s Firefoxem 4 nový způsob tvorby rozšíření, který si dnes představíme.

Články Webdesign

Myslíte si, že na webu můžete stále používat jen tři základní písma a zbytek musíte vyřešit jinak? Nebo že web a typografie nejde dohromady? Nové prohlížeče umožňují pracovat s písmy velice komfortně díky CSS3 a @font-face. Ovšem není vše tak jednoduché, jak by se mohlo ze specifikace zdát…

Články Webdesign

Microsoft v posledních letech vydal při příležitosti vypuštění nových operačních systémů i tři verze svého webového prohlížeče s pořadovými čísly 7, 8 a 9. Zatímco verze 7 a 8 byly vlastně jen „nově oblečenou šestkou“, tak verze 9 je opravdu zlomová a ztrátu, který Explorer za moderními prohlížeči měl, úspěšně dotahuje.

Internet Explorer 9 přistupuje k webové stránce více jako k aplikaci. Stránku lze snadno připnout na hlavní panel, jde jí použít ve funkci Aero Snap, dají se přidat vlastní úlohy do Jump Listu, ikonu připnuté stránky je možné překrýt druhou ikonou a náhled stránky se dá doplnit o tlačítka, na jejichž stisknutí může stránka adekvátně reagovat. Tento článek popisuje metody, které souvisejí s uživatelským rozhraním.

Články Webdesign

WebM je formát videa, který podporuje Google a který měl být trumfem v souboji s H.264, a to především licenčními podmínkami. (Před nedávnem ale držitelé práv ke kodeku H.264 oznámili, že tento kodek bude bez poplatků pro aplikace, které jsou dostupné koncovým uživatelům zdarma.) V článku se podíváme na to, jak WebM implementuje prohlížeč Opera.

Články Webdesign

Uživatelé tráví s prohlížečem stále víc času, a to nejen při surfování a hledání informací, ale i při posílání mailů, chatování, správě dokumentů,… Prohlížeč se stává aplikační platformou a rozšíření nabízí významné vylepšení jeho funkčnosti. Pojďme se podívat, jak takové rozšíření pro prohlížeč Chrome vypadá.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.