Přejít k navigační liště

Zdroják » Návrhové vzory

Archiv pro štítek: Návrhové vzory

Různé
Články Různé

Programátoři ve funkcionálních jazycích nepoužívají terminologii návrhových vzorů. Používají stejné mechanismy, ale mají pro ně jiné názvy. Jednomu by se pak mohlo zdát, že design patterns jsou zbytečné, ono to tak není. Spíš funkcionální jazyky, tím, že jsou expresivnější, než jazyky objektové, můžou takový dojem pouze vytvářet.

JavaScript
Články JavaScript

JavaScript je jazyk, ve kterém se dají bez problémů používat postupy z funkcionálního programování. Jedním takovým a hojně používaným je návrhový vzor promise. V článku projdeme stručně jeho historii, pak se podíváme na jeho vztah k monádám a na závěr ho porovnáme s callbackovým asynchronním API, které v současnosti používá především Node.js.

Články Různé

V tomto díle o návrhových principech GRASP (General Responsibility Assignment Software Patterns) se budeme zabývat principem Low coupling – Slabá provázanost. Jde o další hodnotící princip sloužící k porovnávání různých zvažovaných možností návrhu, který doplňuje princip High cohesion – Vysoká soudržnost z minulého dílu o pohled z jiného úhlu.

Články Různé

V druhém díle o návrhových principech GRASP (General Responsibility Assignment Software Patterns) se budeme zabývat principem High cohesion –  Vysoká soudržnost. Jde o hodnotící princip sloužící k porovnávání kvality různých zvažovaných možností návrhu.

Články Různé

Přidělování zodpovědností (kdo bude co dělat) a návrh jejich kooperace je důležitým a netriviálním krokem při návrhu software. Návrhové principy GRASP (General Responsibility Assignment Software Patterns), které sestavil Craig Larman, nám k tomu poskytují užitečná vodítka. V prvním díle se seznámíme se základními pojmy a probereme princip Protected variations.

Články Různé

Návrhový princip DRY (Don’t Repeat Yourself) nám sděluje jednoduchou myšlenku: Neopakujte se! Patří k principům z kategorie „to je přece jasné“, ale bývá často aplikován nesprávně. Pokud je ale použit dobře a s rozmyslem, ve výsledku nám pomáhá vytvářet kvalitnější kód a ušetří práci při jeho údržbě.

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.

Vitest 4.0 – nové vizuální testování, lepší debugging a stabilní Browser Mode

Nová verze Vitest 4.0 posouvá hranice testování webových aplikací. Přináší stabilní běh testů přímo v prohlížeči, podporu vizuálního regresního testování i chytřejší práci s lokátory a typováním. Vývojáři tak získávají robustnější, rychlejší a přehlednější nástroje pro zajištění kvality UI i logiky aplikací.