Deméteřin zákon (Law of Demeter) je další z důležitých návrhových principů. Tento princip definuje omezení v tom, s jakými objekty bychom měli přímo komunikovat a s jakými ne. Při dodržování těchto doporučení je výsledný kód mnohem méně vzájemně provázaný a jeho udržování je mnohem jednodušší.
Archiv pro štítek: Návrhové vzory
V současné době jsou stále populárnější návrhové vzory, které nám ukazují, jak řešit typické problémy při návrhu software v objektově orientovaných jazycích. Návrhové vzory jsou však jen konkrétní aplikace hlubších principů, na kterých by měl být objektově orientovaný návrh založen. Tento článek má za úkol čtenáře stručně seznámit s návrhovými principy SOLID, které formuloval Robert „Uncle Bob“ C. Martin.
U předchozího článku se už v titulku objevilo slovo „antipattern“. Jak samotný název napovídá, jde o určitý protipól návrhových vzorů, „patternů“, ovšem tentokrát v opačném smyslu, tedy „jak to nedělat“. Pojďme si taková „antidoporučení“ projít – a nezapomeňme se přepnout do módu „nadsázka povolena“.
V nabídce knih pokračujeme – tentokrát žhavou novinkou v angličtině. Autor, Addy Osmani, v ní sepsal návrhové vzory pro použití v JavaScriptu a jQuery. Knihu si můžete stáhnout zdarma nebo ji číst online.
Návrhový vzor je obecný popis řešení problému, který už někdo vyřešil za nás. Znamená to, že když si osvojíme alespoň základy této problematiky, ušetříme dost práce. V této sérii článků si ukážeme, jak a proč návrhové vzory používat v jazyce ActionScript 3.0, na němž je založené skriptování v Adobe Flex.
Příští pondělí proběhne v budově ČVUT na Karlově náměstí přednáška Návrhové vzory a Návrh API od René Steina a Jaroslava Tulacha. Přednáška začiná v 18.00h a pořádá ji CZJUG.