Šťastné a veselé. Ale ještě před tím malá vánoční recenze.
Články strana 166 z 174
V tomto dílu seriálu si povíme o tom, jak se jednotlivé autentizační metody od sebe liší, a seznámíme se ve stručnosti s jejich hlavními rysy. Také se podíváme na některé oblíbené mýty a předsudky, které o těchto metodách kolují, a pokusíme se je uvést na pravou míru.
Jednou z hlavních věcí vyžadovanou u informačních systémů, které jsou založené na práci s daty, je prezentování těchto dat vhodným a přehledným způsobem. Silverlight 2.0 poskytuje pro tuto oblast velice silný nástroj DataGrid. V tomto článku si ukážeme několik možností, jak DataGrid prakticky využít.
V tomto úvodním článku miniseriálu o moderních autentizačních metodách (OpenID, LiveID a OpenAuth) si stručně představíme jejich historii, vlastnosti, výhody, nevýhody a oblasti, v nichž lze tyto metody nasadit. Soustředíme se na oblast webu a webových aplikací.
V dnešní části seriálu dokončíme povídání o interpretu SquirrelFish. Podíváme se na to, jakým způsobem urychluje práci s regulárními výrazy a jak optimalizuje přístup k vlastnostem objektů. Článek zakončíme popisem některých optimalizací, které jeho vývojáři chtějí implementovat v blízké budoucnosti.
Dnes náš seriál o používání mikroformátů zakončíme. Zmíníme témata, na která nebyl v předchozích dílech prostor a popíšeme některé problémy, na které můžete při používání mikroformátů narazit. Na řadu přijde i Sémantický web a rozsáhlý seznam nástrojů, které s mikroformáty pracují.
Stále častěji se objevují hry napsané pomocí HTML a JavaScriptu. Ale ne každý umí pomocí nich naprogramovat hru, která používá 3D zobrazení. V článku najdete návod k napsání herního enginu připomínajícího známou hru Wolfenstein 3D. Použijeme k tomu HTML, JavaScript a kaskádové styly.
Jednou z nejsilnějších zbraní nového Silverlightu 2.0 je Data Binding. Ten slouží k datovému propojení uživatelského rozhraní s logikou aplikace. Jedná se o jednoduchou a užitečnou vlastnost, kterou jsme doposud znali jen z WPF. Pojďme si zde názorně, krok za krokem, projít, jak Data Binding jednoduše použít.
Mikroformáty jsou zajímavé téma, kterému se věnujeme i na Zdrojáku. Dnes vám nabídneme recenzi knihy Microformats – empowering your markup for Web 2.0, která se mikroformáty zabývá detailně. Kniha je v angličtině a vydalo ji nakladatelství Apress v loňském roce.
Dnes se budeme věnovat tomu, jak urychlit vykonávání instrukcí bajtkódu JavaScriptu ve virtuálním stroji SquirrelFish. Představíme si přitom techniku direct threading, která zrychluje dispatching instrukcí, a další optimalizace. Na závěr článku se podíváme, jak je na tom SquirrelFish s generováním nativního kódu.