Přejít k navigační liště

Zdroják » Články » Strana 134 » Strana 134 z 174

Články strana 134 z 174

Články Mobilní vývoj

Mnozí čtenáři jistě vlastní telefon nebo jiné zařízení s Androidem a běžně s ním pracují, používají aplikace, stahují je z Android marketu a instalují. Ovšem jak taková aplikace vypadá uvnitř? Minule jsme si řekli, v čem se aplikace pro Androida vyvíjí, dnes si ukážeme, jak jsou uvnitř uspořádané.

Články Webdesign

Doporučení Web Content Accessibility Guidelines 2.0 představuje v současnosti nejpropracovanější materiál k přístupnosti, který je veřejně k dispozici. Protože WCAG 2.0 přináší v mnoha ohledech revoluční pohled na přístupnost, pojďme se spolu podívat na to, v čem je WCAG 2.0 nový a jaké jsou jeho požadavky.

Články Různé

Největší nebezpečí, které na vývojáře číhá, je, že dostane nápad a začne ho okamžitě realizovat. Tomuto nebezpečí lze čelit vhodnou aplikací některých postupů, známých z projektového řízení. V článku se nedozvíte o projektovém řízení nic; místo toho si řekneme, co je důležité si uvědomit dřív, než sedneme ke klávesnici.

Články Mobilní vývoj

Mobilním zařízením, schopným pracovat s webem, určitě patří budoucnost – alespoň ta nejbližší. Do vývoje v této oblasti razantně vstoupil Google se svým OS Android: Počet zařízení, založených na tomto OS, narůstá, a lze jej použít nejen v mobilních telefonech, ale i v tabletech či netboocích. Pojďme se na Android podívat blíže.

Další nahlédnutí pod pokličku Seznamu představí možnosti knihovny JAK. Kromě „neviditelných“ nástrojů pro práci s OOP, událostmi a HTTP požadavky obsahuje knihovna JAK i moduly pro grafické manipulace a animace. Právě na tyto moduly se v dnešním volném pokračování článku o knihovně JAK zaměříme.

Články Databáze

Názvy nástrojů z řady Tokyo jsou programátorům v Ruby jistě povědomé, ať již jde o Tokyo Cabinet či Tokyo Tyrant. V článku vám blíže představí koncepty i oba nástroje sám autor Mikio Hirabajaši. (Článek vznikl jako překlad z japonského originálu a vychází s autorovým svolením.)

Články Webdesign

Web se čím dál víc přesouvá na mobilní zařízení, čemuž se jednak přizpůsobují webové aplikace, jednak to dává vzniknout zcela novým aplikacím. Velmi často tyto aplikace pracují s geolokací, tedy s určením polohy zařízení, na němž běží. Donedávna bylo zapotřebí vytvářet nativní aplikace, které čtou data ze zařízení; nová specifikace od W3C umožňuje zjišťovat pozici přímo v prostředí prohlížeče.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.