Přejít k navigační liště

Zdroják » Články » Strana 123 » Strana 123 z 174

Články strana 123 z 174

Články Webdesign

Všichni se shodneme, že základem CSS jsou selektory. Jak zacílit konkrétní část HTML bylo vždycky dobrým tématem na dlouhé diskuse s kolegy kodéry. Co je udržitelnější do budoucna? Co je rychlejší? CSS3 přináší do téhle diskuse mnoho novinek, které nám mohou usnadnit práci či umožnit věci, o kterých jsme dříve mohli tak leda snít.

Články Různé

Za okny je podzim, sychravé a zadumané roční období, jako stvořené pro vyprávění horrorových příběhů o zombiích, umrlcích a řízení vývoje webových projektů. Pojďme si tedy jeden takový hrůzyplný příběh, z něhož běhá mráz po zádech, převyprávět. A nezapomeňte, že děsivá pravda je tam někde venku!

Články Různé

Návrhový vzor je obecný popis řešení problému, který už někdo vyřešil za nás. Znamená to, že když si osvojíme alespoň základy této problematiky, ušetříme dost práce. V této sérii článků si ukážeme, jak a proč návrhové vzory používat v jazyce ActionScript 3.0, na němž je založené skriptování v Adobe Flex.

Články Různé

Pokud jste na letošním WebExpo viděli přednášku Lukáše Hurycha s názvem „Příprava Cappuccina za 30 minut“, není třeba vám tento open source framework pro vytváření webových aplikací v jazyce Objective-J představovat. V seriálu, který právě začíná, se na Cappuccino podíváme podrobněji a ukážeme si, jak s ním pracovat.

Články Různé

Pátek je den, kdy je vhodné přinášet lehká témata a nevážné náměty. Proto se ani my nebudeme dnes zatěžovat nějakými složitými duchamornými tématy a pro odlehčení se podíváme, kdo že jsou vlastně čtenáři Zdrojáku – tedy kdo jste vy. A tentokrát si užijí hlavně milovníci hlasování v anketách.

Články a Různé

Od minulého čtvrtka až do soboty proběhla v Praze již potřetí konference WebExpo – největší oborová konference pro vývojáře a další „lidi od webu“. Pojďme se ohlédnout za celou akcí a připomenout si, jaký byl letošní ročník, co jste se mohli na konferenci dozvědět a koho jste si mohli poslechnout.

Články Webdesign

V minulém díle jsme si ukázali, jak udělat náš web krásnější s pomocí CSS3. Dnes nás čekají přechody, transformace a animace. Ty byly ještě nedávno hlavně doménou Flashe a JavaScriptu, nyní přicházejí přímo do CSS. Hlavní tahoun v jejich prosazování a implementováni je Apple (Webkit) a lze si s nimi skutečně vyhrát.

Články Webdesign

Pro vložení grafiky do stránky měli weboví vývojáři až donedávna v podstatě jen dvě možnosti – buď statický obrázek, nebo využít plugin (Flash, VML apod.) V poslední době doznal značného rozšíření ale vektorový formát SVG a bitmapový HTML5 canvas. Jaké jsou jejich vlastnosti a v čem se liší?

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.