Přejít k navigační liště

Zdroják » Články » Strana 122 » Strana 122 z 174

Články strana 122 z 174

Články JavaScript, Různé

Nástup domácích počítačů v 80. letech doprovázel BASIC. Tento jazyk, zatracovaný a proklínaný generacemi učitelů a teoretiků, měl na rozšíření počítačů do domácností lví podíl a setkal se s ním snad každý, kdo se v té době ke klávesnici posadil. Ať se nám to líbí nebo ne, byl tehdy symbolem prvního kontaktu s programováním.

Internet Explorer 9 přistupuje k webové stránce více jako k aplikaci. Stránku lze snadno připnout na hlavní panel, jde jí použít ve funkci Aero Snap, dají se přidat vlastní úlohy do Jump Listu, ikonu připnuté stránky je možné překrýt druhou ikonou a náhled stránky se dá doplnit o tlačítka, na jejichž stisknutí může stránka adekvátně reagovat. Tento článek popisuje metody, které souvisejí s uživatelským rozhraním.

Články Webdesign

Kaskádové styly jsou dnes až na výjimky přijímány jako standard pro popis vizualizace formátu hypertextových dokumentů. Koncepce jednoduchého popisu s sebou ale nese některé nevýhody, které se snaží překonat různé nadstavby a preprocesory. Jedním z nich je LESS, který si představíme v dnešním článku.

Články Webdesign

Jestli se web něčím odlišuje od tištěných médií, tak je to velmi složitá kontrola vzhledu písma a textu. Weboví grafici ví, že používat zarovnání do bloku je neskutečně špatný nápad, že by měli by používat jen tzv. bezpečné fonty (které se vyskytují na většině počítačů) a že každý operační systém (a často i prohlížeč) si vykreslí písmo trošku jinak. CSS3 se snaží tyto problémy řešit, pojďme se podívat, jak se mu to daří.

Články Různé

Reklama v Androidu, Ubuntu 10.10, zaostávání ČR v internetových technologiích, televize od Apple, televize od Google, nová služba pro výuku, nová generace OLPC či mashupy s Google mapami – to vše v poslední době zaujalo Janka Wagnera, známého z webu Česká škola, z Jednoty školských informatiků nebo z Google User Group

Články Databáze

Dnes budeme pokračovat v tématu asociací v Doctrine 2. Představíme si možnosti kaskádového peristování, odpojování a mazání. Podíváme se podrobněji na kolekce a práci s nimi. Nejprve si ale ukážeme správné postupy při definicích getterů, setterů a dalších obslužných funkcí pro manipulaci s asociacemi.

Články Různé

V souvislosti s blížícím se spuštěním služby MojeID od CZ.NIC se opět hovoří o protokolu OpenID. Diskuse jsou bouřlivé a argumenty vášnivé. Na Zdrojáku jsme o OpenID a dalších metodách měli před časem celý seriál; dnes se k němu vrátíme, a to článkem o velmi časté chybě, která se v těchto diskusích objevuje.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.