Vyšla nová verze blogovacího systému WordPress. Uživatelům starší verze je doporučován upgrade, protože mohou být náchylné ke Cross-site scripting, více viz přehled změn od poslední verze. Pokud přemýšlíte, kam se poděla verze 2.6.4,…
Archiv pro kategorii: Různé
JavaScriptMVC je dalším z javascriptových frameworků. Řídí se pěti základními pravidly, které, jak autor frameworku tvrdí, mají vnést řád do vašich programů. Pokud si chcete JavaScriptMVC vyzkoušet, přečtěte si krátký tutorial nebo si prohlédněte…
Jx je javascriptová knihovna pro tvorbu grafického rozhraní rich internet aplikací. Je postavena na MooTools a distupná pod MIT licencí. Na webové stránce projektu najdete řadu ukázek použití, od tvorby layoutu přes dialogy,…
Pokud chcete vytvořit vlastní aplikaci pro sociální síť Facebook v .NETu, pak můžete použít Facebook Developer Toolkit verze 2.0. Články How to Use the Facebook Developer Toolkit 2.0 a Facebook application development in ASP.NET vám…
V tomto dílu dokončíme přehled implementací JavaScriptu a podíváme se, kde všude kromě webových prohlížečů se dá tento jazyk najít. JavaScript můžeme totiž používat také v Javě, Flashi, .NETu, ale třeba i na webovém serveru Apache, v Emacsu a v několika jiných nečekaných prostředích.
A/B testování je jednou z možností, jak provádět uživatelské testy a získat snadno zpětnou vazbu. Na webové stránce změníte 1 parametr (např. barvu pozadí, tloušťku rámečku, text odkazu) a porovnáte, jak se chovají uživatelé, kterým…
Připravovaná Bugzilla verze 3.2 (již je dostupný release candidate) bude mezi řadou novinek (zajímavá je např. podpora databáze Oracle) obsahovat i podporu mikroformátů. Konkrétně se jedná o mikroformát hCard, ve kterém jsou zapsány kontaktní údaje…
Někteří uživatelé si oblíbili ovládání gesty. Ale jak snadno gesta myši rozpoznávat? K tomu vám poslouží knihovna pro rozpoznávání gest určená pro JavaScript, C# a Flash. Snadno s ní můžete definovat svá gesta a nechat…
Líbí se vám hry vytvářené pomocí canvasu? Myslíte si, že je složité je vytvořit? Následující tutoriál vás přesvědčí o opaku. Krok za krokem (od nakreslení prvního kolečka až po hotovou hru) vás provede tvorbou…
Proč často u webových aplikací musí uživatelé poskytovat své přihlašovací údaje třetím stranám? V dnešním článku si vysvětlíme, proč je zapotřebí standard pro autentizaci uživatelů. Představíme protokol OAuth, který by mohl zvýšit bezpečnost uživatelských účtů nejen ve Web 2.0 službách a mashupech.