V RIA, založených na velkém množství Javascriptu na straně klienta, se události, které nastanou po kliknutí uživatele, velmi často řeší pomocí elementu A s atributem onclick, nebo se navěšuje tato událost přímo JavaScriptem na elementy v DOMu.…
Archiv pro kategorii: JavaScript
Před časem se začalo diskutovat o použitelnosti klasického „políčka s heslem“, kdy některé kapacity v oboru přišly s tvrzením, že použitelnost známého „políčka s hvězdičkami“ není tak úplně nejlepší, že je příčinou častých překlepů, a že by možná…
Před několika dny jsme tu měli 10kB webové aplikace, dnes tu máme soutěž programů, které se vejdou do 1kB JavaScriptu. Na stránce JS1k naleznete příspěvky do soutěže, navíc pokud máte vlastní podobné demo,…
V nové verzi Mozilla JS engine (přesněji v JIT nadstavbě JaegerMonkey), které je použito např. v prohlížeči Firefox, se mění vnitřní reprezentace hodnot (jsval). Podrobněji popisuje změny Rob Sayre ve svém blogu. Zjednodušeně řečeno jde o úpravu…
Servery MIX Online spolu s An Event Apart vypsaly soutěž, v níž jde o vytvoření webové aplikace, která zabírá méně než 10 kilobajtů. Do deseti kil se musí vejít všechny soubory, včetně obrázků, skriptů a HTML. Je…
Na webu WebNT vyšel článek věnovaný typu Date v ECMAScriptu 5. Tento typ slouží pro práci s datem a časem. Rozsah tohoto typu je přesně 100,000,000 dnů (přes 270 tisíc let) před i po 1. 1. 1970. Další informace…
Knihovna Canto.js sjednocuje a zjednodušuje práci s elementem canvas. Nabízí abstrakci v podobě objektu Canto, který umožňuje zapisovat operace s canvasem poněkud jednodušším způsobem, včetně např. řetězení operací. Zdroj: Ajaxian
Pokud připravujete aplikaci založenou na geolokaci, určitě oceníte seznam algoritmů i s implementací v JavaScriptu, kterými lze spočítat vzdálenost dvou bodů na zemském povrchu, zadaných zeměpisnými souřadnicemi.
Knihovna Yahoo User Interface (YUI) přichází ve verzi 3.2 s řadou novinek. Verze je ke stažení či k použití jako preview, a pokud se rozhodnete ji vyzkoušet, dejte vývojářům vědět, zda vše funguje tak jak má.…
Pamětníci si jistě vzpomenou na zajímavé efekty, které bývaly v 80. a 90. letech součástí her i demonstračních programů, a kde iluzi pohybu ve statickém obrázku vytvářela dobře zvolená paleta barev, v níž se část cyklicky měnila. Šlo…