Broadway je demo, postavené na kodeku H.264 v C++, přeloženém do llvm, převedeném do JS pomocí emscripten a optimalizovaném pomocí Google Closure compileru. Na nočních sestaveních Firefoxu běží rychlostí až 30fps (viz video). Zůstane jen…
Archiv pro kategorii: JavaScript
Metoda CI, známá z vývoje desktopových aplikací, nalezne své uplatnění i při vývoji webů. Je to ale o něco těžší, protože řada nástrojů funguje právě v JavaScriptu, a ten nebývá součástí serverových technologií. Jednoduché řešení nabízí EightPack –…
JS mikroframework Alice nabízí crossplatformní řešení různých animačních efektů. Nejen že tím sjednocuje vytváření těchto efektů na různých mobilních platformách, ale také, pokud je to možné, používá možnosti hardwarové akcelerace.
Microsoft pokračuje v popularizaci Windows 8 a rozhraní Metro mezi vývojáři. Nově spuštěná stránka Hands-On Labs nabízí tutoriály k vývoji aplikací pro Metro, některé z nich jsou věnovány i vývoji v JavaScriptu a HTML5.
Mathieu Henry na svém blogu zveřejnil kuriozitu: JavaScriptovou funkci, která generuje zvukové soubory a vejde se do 140 znaků, tedy do jednoho tweetu. function(f){for(var t=0,S=’RIFF_oO_WAVEfmt ‚+ atob(‚EAAAAAEAAQBAHwAAQB8AAAEACAA‘)+’data‘;++t<3e5;) S+=String.fromCharCode(eval(f)); return S} Tato funkce vytvoří WAV…
Interaktivní dokument (též reaktivní dokument) umožňuje čtenáři prozkoumat příklady nejen na obrázcích, ale dovoluje prozkoumat je takříkajíc „live“, kdy si čtenář může pohrát s parametry a vidět, jak se výsledek mění. K vytváření takových dokumentů…
Tutoriálový článek na blogu One Fork ukazuje, jak lze jednoduše integrovat JS testy coby CLI nástroj (a využívat je například při commitu do VCS). Popisovaný postup využívá nástroj PhantomJS (viz článek na Zdrojáku),…
Provokativní komentář od Petera-Paula Kocha vyšel na blogu Quirksmode. „Proč Google Dart coby ‚strukturovaný jazyk pro webové programování‘ shoří? Protože JavaScript už tady je, na několika miliardách přístrojů!“ Peter-Paul Koch tuto myšlenku v článku…
Jmenné prostory v JavaScriptu patří jednoznačně k pokročilejším technikám. K jejich pochopení je třeba znát princip fungování closures a objektů v JS. Při práci na středních a větších projektech je bezpodmínečně nutné tyto techniky znát a umět používat. Addy Osmani v článku ukazuje osvědčené postupy.
Baví vás jednoduché „casual“ hry a hříčky? JavaScript v kombinaci s Canvasem (a někdy i WebGL) už je dostatečně mocným nástrojem, jak ukazuje stejnojmenný článek. Pokud vás vytváření her pro prohlížeče zajímá, tak stay tuned – na…

