V Praze proběhl EuroDjangoCon. Spouští se registrace na WebExpo 2009. W3C mikrobloguje. Jetpack umožní lepší rozšiřování Firefoxu. Google začíná s podporou mikroformátů a RDFa. Souhrn událostí za květen. Stručně, jasně, přehledně.
Články strana 154 z 174
Formuláře změnily Internet, z akademické sítě učinily komerční prostředí. Najednou bylo možno odesílat objednávky na e-shopech nebo poptávky přes kontaktní formuláře. Jak vypadá tvorba formuláře v Nette Framework?
V tomto článku si představíme podrobněji práci s videem v Silverlightu 2.0. Na příkladu si postupně představíme způsob, jak plnohodnotně pracovat s videem. Výsledkem bude přehrávač umožňující streamování videa.
Dojo Toolkit patří mezi populární javascriptové frameworky. V nadcházející sérii článků vám představíme jeho základní vlastnosti. Dnes začneme obecnými informacemi.
Co jsou to mikroformáty? K čemu slouží a proč je používat? Jak by mohly mikroformáty využít webové prohlížeče a jak vyhledávače? Na to se dnes pokusíme ve stručnosti odpovědět.
Nedávno jsme si vytvořili pěknou implementaci Wolfensteina. Dnes do ní vedle hráče přidáme i další bytosti – strážce. Ti budou hráče vytrvale pronásledovat, pokud jim v tom nebude zrovna bránit zeď nebo jiná překážka. Jakmile hráče dostihnou, tak se na něj upřeně podívají a…
Pomalu žádná webová aplikace se neobejde bez mechanismu přihlašování uživatelů a ověřování uživatelských oprávnění. Minule jsme si ukázali, jak je Nette Framework nápomocen při přihlašování uživatelů, a dnes se podíváme na uživatelská oprávnění.
Jedním ze základních stavebních kamenů moderních webových služeb typu IaaS (Infrastruktura jako služba) jsou datová úložiště. Datová úložiště slouží, jak název napovídá, k ukládání souborů dat, k nimž pak přistupují buď další součásti služby (servery apod.) nebo přímo uživatelé. V článku si ujasníme některé základní pojmy a postupy, které nás ve světě datových úložišť čekají.
Ve druhém dílu miniseriálu o připravované 5. edici ECMAScriptu se podíváme na další novinky, které tato specifikace přináší. Řeč bude především o nových funkcích pro práci s poli, podpoře JSON a striktním režimu vykonávání kódu.
Posledně jsme naši implementaci Wolfensteina zrychlili, dnes ji pro změnu zkrášlíme. Přidáme do herní plochy (do našeho hradu) několik objektů, s pomocí kterých herní prostředí vytvoří tu správnou atmosféru. Prováděné změny v kódu budeme komentovat, abyste jim porozuměli a příště to zvládli sami.