Přejít k navigační liště

Zdroják » Články » Strana 140 » Strana 140 z 174

Články strana 140 z 174

Články Mobilní vývoj, Různé

Mobilní aplikace zažívají neobyčejný růst. S nástupem nových zařízení, která jsou zcela běžně připojená na internet, se stává tento segment trhu zajímavý také pro webové vývojáře, a samosebou i pro firmy, které vyvíjejí webové technologie. Společnost Adobe, která vyvíjí Flash, představila minulý týden své příspěvky v této oblasti.

Články Webdesign

Dotyk. Slovo, které dneska v jeho anglické variantě (Touch) můžete zaslechnout snad všude. Částečně za to může Steve Jobs, částečně prostě poptávka uživatelů. Jisté ale je, že stará dobrá myš již brzy nebude výhradní prostředek pro pohyb po webových stránkách. Je nejvyšší čas se s tím sžít.

Články PHP, Různé

V posledním díle miniseriálu o ORM knihovnách pro PHP5 si ukážeme definici databázového modelu. Příblížíme si důvody definice pro ORM frameworky a ukážeme si nástroje pro jejich zápis. Kromě obecně známých nástrojů se seznámíme i s novým nástrojem ORM Designer, který je zaměřen na ORM frameworky a nabízí plnou podporu pro frameworky Propel a Doctrine.

Články Různé

Technika drag-and-drop (česky „táhni-a-pusť“ nebo „přetahování“) patří k užitečným prvkům, které mohou zvýšit použitelnost vaší aplikace a zpříjemnit její užívání. Je samozřejmé, že možnost drag-and-drop nabízí i Adobe Flex. V článku si ukážeme, jak tuto techniku implementovat.

Články Různé

O Gitu se v poslední době poměrně intenzivně hovoří. Git je představitel distribuovaných verzovacích systémů (DVCS). DVCS jsou používány zejména ve světě svobodného a open source softwaru. V knize od Scotta Chacona se dozvíme vše potřebné, co pro práci s tímto verzovacím systémem potřebujeme.

Články PHP, Různé

Ve druhém díle miniseriálu o ORM knihovnách pro PHP5 se zaměříme na Doctrine ORM framework, který patří mezi nejčastěji používané. Na ukázkách kódu se seznámíme se základy práce s tímto frameworkem a ukážeme si nejdůležitější funkce. Dále si ukážeme propojení s MVC frameworkem Symfony a ukázku výsledku CRUD generátoru.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.