V minulém díle seriálu jsme nakousli téma entit v Doctrine 2. Dnes budeme s entitami pokračovat a podíváme se na některé pokročilejší možnosti jejich definice a práce s nimi.
Články strana 127 z 174
Jednou z největších nevýhod JavaScriptu je, že současné implementace provádí skripty v jednom vlákně. Pokud někde navrhnete příliš složitý výpočet (nebo uděláte chybu, která vyústí v zacyklení), přestane web reagovat a nezpracovává události vyvolané uživatelem. Řešit by to měl koncept Web Workers.
Myslet si, že všichni uživatelé vnímají vaši stránku stejně, by byl velký omyl – natož myslet si, že ji vnímají stejně jako vy. Na to, jak ji vnímají, má vliv mnoho faktorů, a tím nejvýraznějším jsou různá zdravotní omezení. Udělat web přístupný pro nevidomé už většina designérů umí – ale co jiná omezení?
Ne samým programováním živ je vývojář, a proto jsme se rozhodli otevřít lehce volnočasovou rubriku „Co vás zaujalo“. V článcích v této rubrice vám osobnosti české (a slovenské) programátorské a webdesignérské scény představí vlastními slovy články, weby či události, co je v posledním čase zaujaly. Dnes představuje Dušan „Yuhů“ Janovský.
Mark Zuckerberg před časem zveřejnil některé informace o tom, jaký software používá Facebook, aby zvládl půl miliardy uživatelů. S takovým množstvím uživatelů nelze postavit službu na běžných technologiích a „silném železe“. Facebook proto, jako některé podobné služby, „přiohnul“ některé nástroje pro své použití.
V úvodním článku seriálu jsme si systém Doctrine 2 obecně představili, ukázali si, kde jej stáhnout a jak jej nainstalovat. Dneska se pustíme do skutečné práce, řekneme si, co jsou vlastně entity a jak se s nimi v Doctrine 2 pracuje. Téma nám vydrží až do příště.
Technologie počítané do „rodiny HTML5“ zahrnují kromě nových elementů a API k funkcím jako je geolokace i možnost provozování offline aplikací, jak jsme si naznačili v minulém článku. Ovšem aplikační cache je jen jedna část offline aplikace. Druhá, neméně důležitá, je ukládání dat na straně klienta.
Jednou z inšpiratívnych techník, ktorú IT svet objavuje v priemysle, je Kanban. V článku predstavíme tento systém, občas zaraďovaný aj medzi agilné projektové metodiky, ukážeme jeho možné uplatnenie a zmienime sa o nedostatkoch.
Mnoho z vás přemýšlí nad tím, jak zhodnotit úsilí a čas věnovaný blogování. Proč nezužitkovat co Vás baví? Přitom přeměnit svůj blog na továrnu na peníze je hračka. Nevěříte?
Pokrok informačních technologií vypadá z pohledu technika jako neustálé zvyšování počtu hertzů a bajtů, jako jízda po rovné silnici dál a dál, a zdá se, že zvyšování výkonu ani kapacity zatím nestojí nic v cestě. Ale co z toho mají lidé? Dělají taky víc a složitějších věcí? Potřebují opravdu gigahertzy a terabajty?