Javascriptová knihovna Raphaël zapouzdřuje a sjednocuje práci s vektorovou grafikou v různých prohlížečích. Dokáže využít SVG tam, kde je podporováno; kde není, pracuje s VML. Pomocí této knihovny lze snadno vytvářet přenositelné a interaktivní aplikace založené na vektorové grafice. Ukážeme si, jak s ní pracovat.
Články strana 121 z 174
V článcích v této rubrice vám osobnosti české (a slovenské) programátorské a webdesignérské scény pravidelně představují vlastními slovy články, weby či události, co je v posledním čase zaujaly. Dnes ze svého počítače vybral český odborník na PHP a autor známý i z našich stránek, Jakub Vrána.
GPU akcelerované 3D ve Flashi, AIR pro Google TV, HTML5 animátor, Digital Publishing – to vše přinesl letošní Adobe MAX. Novinky potěší nejenom Flash a HTML5 vývojáře, ale i grafiky, kteří cílí svůj obsah na tabletové zařízení. Pokud jste nestihli živý přenos, máme pro vás menší shrnutí přímo z Los Angeles.
Nástup domácích počítačů v 80. letech doprovázel BASIC. Tento jazyk, zatracovaný a proklínaný generacemi učitelů a teoretiků, měl na rozšíření počítačů do domácností lví podíl a setkal se s ním snad každý, kdo se v té době ke klávesnici posadil. Ať se nám to líbí nebo ne, byl tehdy symbolem prvního kontaktu s programováním.
Internet Explorer 9 přistupuje k webové stránce více jako k aplikaci. Stránku lze snadno připnout na hlavní panel, jde jí použít ve funkci Aero Snap, dají se přidat vlastní úlohy do Jump Listu, ikonu připnuté stránky je možné překrýt druhou ikonou a náhled stránky se dá doplnit o tlačítka, na jejichž stisknutí může stránka adekvátně reagovat. Tento článek popisuje metody, které souvisejí s uživatelským rozhraním.
Opera Software uvolnila alfaverzi svého stejnojmenného prohlížeče s pořadovým číslem 11. Seznam novinek v této verzi není definitivní, ale už dnes se ví, že jednou z hlavních změn bude zabudování mechanismu pro tvorbu a využití rozšíření – známých „addonů“. Se základy jejich tvorby se seznámíme už dnes.
Kaskádové styly jsou dnes až na výjimky přijímány jako standard pro popis vizualizace formátu hypertextových dokumentů. Koncepce jednoduchého popisu s sebou ale nese některé nevýhody, které se snaží překonat různé nadstavby a preprocesory. Jedním z nich je LESS, který si představíme v dnešním článku.
Přístupná, snadno nalezitelná a pochopitelná navigace je jedním ze základních předpokladů k tomu, aby se na webové prezentaci zorientoval každý návštěvník, který na ni zavítá. Pojďme si prakticky ukázat, jak vytvořit navigaci, se kterou si bez problémů poradí i uživatelé asistivních technologií.
Jestli se web něčím odlišuje od tištěných médií, tak je to velmi složitá kontrola vzhledu písma a textu. Weboví grafici ví, že používat zarovnání do bloku je neskutečně špatný nápad, že by měli by používat jen tzv. bezpečné fonty (které se vyskytují na většině počítačů) a že každý operační systém (a často i prohlížeč) si vykreslí písmo trošku jinak. CSS3 se snaží tyto problémy řešit, pojďme se podívat, jak se mu to daří.
V minulém díle jsme se podívali na to, co to je Objective-J a Cappuccino z obecného hlediska, a také jsme si připravili pracovní prostředí pro vývoj. V dnešním díle se podíváme detailněji na syntaxi Objective-J a začneme postupně procházet celé Cappuccino a jeho jednotlivé části.