Komentáře k článku
Linkbuilding jako součást SEO a kanál online marketingu v roce 2014

Základní principy SEO se nemění. Vytvářet nalezitelný web se silnou značkou, který budou vyhledávače i návštěvníci milovat. Tohle platilo v roce 2005 a bude platit i v roce 2015. Ovšem všechny další věci se dynamicky mění. Hodnotící signály, přístup k odkazovému profilu nebo důvody a způsoby penalizací. Vyvíjí se i technické schopnosti vyhledávačů.
jaka ke vsak realita?
Hezky sepsane doporuceni od Googlu, o kterem se uz vi dlouho.
Jenze realita je nekde uplne jinde, to vi kazdy, kdo dela linkbuilding v praxi. Zvlast pokud ma klient nejvice zakazniku prichazejicich pres seznam.
Vetsina dobrych seo konzultantu chce delat ciste a doporucovane seo, jenze nakonec stejne skonci u kompromisu, ktere se dle google radi do sede zony.
Takze najde se konecne nekdo, kdo prestane vypravet pohadky a popise, jak se dela seo v realu na ceskem internetu?
Příklady
Díky Danieli za komentář, přišly vám dva příklady z reálné praxe jako slabá ukázka toho, co funguje a neporušuje žádná pravidla? Ano, na masový výkon je to těžké a pro výsledky u Seznamu obzvláště, ale proto jsem do textu přidal ukázky a tím více mě mrzí zmínka o pohádkách.
Příklady
Díky za odpověď.
Vy jste ukázal takové spíše ojedinělé případy, kdy se to opravdu povedlo, ale mě by zajímala ta každodenní práce, kterou zná každý linkbuilder. V konkurenčních oborech se prostě nevyhnete tomu, co je popsáno v posledním odstavci a jak zaznělo včera na seo restartu: Kdo tvrdí, že už nekupuje odkazy, tak je kupuje ještě dnes :)
Nechcete napsat radši článek s případovou studií, kde bude konkrétně vidět použité „čisté“ seo metody, s konkrétními výsledky?
Re: Příklady
Danieli, pokud jak sám tvrdíte, víte, jak měl těm článek vypadat, nechcete nám to ukázat a napsat ho sám?
Kdo to řekl?
Kdo tvrdí, že už nekupuje odkazy, tak je kupuje ještě dnes :)
Na SEO restart jsem nebyl.
Podívejte se do odkazových portfolií firem, kterým vedou kampaně značkoví linkbuildeři a uvidíte, jestli se realita střetává s teorií.
Pavel Ungr na svém blogu píše tyto reference: Vodafone, Axa, Zapakatel, Pepa.cz, CK Fischer, Generali, UPC či Hudy
Zdeněk Dvořák uvádí: Nugget, Veřejná realitní
Re:
Vašek Hanzl: Ještě k té výzvě doplňte, kdy ty zakázky probíhaly. Já data na svém webu transparentně uvádím, hodnocení tedy můžete dát do kontextu s pravidly vyhledávačů v době, kdy byly Vámi vybrané reference realizovány a bude to korektní.
Re:
Pokud chcete jednu aktuální, pak od května 2013 dělám na tomto webu – MT Nábytek. Tam se můžete do sytosti zanořit, s většinou odkazů získaných od té doby jsem naprosto spokojený.
Re: Příklady
Danieli, až u nás najdete takový web – třeba eshop – určitě mi dejte vědět, protože takové u nás až na výjimky (např. Alza, kde je odkazový profil důsledkem úplně jiných aktivit) skoro nejsou. Smyslem těchto „ojedinělých případů“ je ukázat, co může fungovat a že není třeba 100% všeho „nakupovat“, ale snažit se pořád navýšit objem těch odkazů, které se dají získat, aniž by měl člověk černé svědomí a které webu zůstanou, i když se třeba dostane do problémů. Ano, je to šichta, je to drahé a výsledek je nejistý.
Navíc jsem nikdy nebyl nějaký white-hat-strictly propagátor a tak to uvádím i v částech článku, které jsem psal já. Dokud to bude používat konkurence, musí se každý rozhodnout, jaká míra rizika mu stojí za to.
Martin: Pouze jsem upozornil na to, že článek a popsané metody ne vždy odpovídají realitě, a pokud odpovídají, tak bych rád viděl konkrétní případovou studii. Jinak články píši pravidelně a snažím se, aby vypovídaly o tom, co reálně dělám.
Vašek: Řekl to Tomáš Vyskočil jako jednu historku z podsvětí :)
Odkazová portfolia o ničem nevypovídají (pouze o nějakém druhu spolupráce), vypovídající může být případová studie.
Zdeňku, toto vysvětlení beru a doufám, že těch ojedinělých případů bude čím dál více :)
Re:
Taky bych si to, Danieli přál, u sebe se snažím, jinak bych si netroufl psát takové články:)
Efektivní linkbuilding 2014 - článek
Tak jsem se tímto článkem inspiroval a dovolil jsem si napsat článek, který to téma bere zase z trochu jiného úhlu:
http://www.fragile.cz/2014/07/6-tipu-na-efektivni-linkbuilding-2014.
Je tam několik tipů a praktických příkladů, jak se také dá dělat linkbuilding.
Díky za inspiraci:)
Linkbuilding v praxi
Pokud by někoho zajímalo, tak přikládám aktuálnější článek na stejné téma: http://danielg.cz/7-tipu-na-linkbuilding-z-praxe/. V článku jsem udělal experiment u jednoho svého článku, získal jsem na něj odkazy a článek sepo nějaké době dostal na první místa u Googlu i Seznamu, testovaným výrazem byl „seo audit webu“.