Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Jak obejít zrádnou kontrolu typů v JavaScriptu

Jak obejít zrádnou kontrolu typů v JavaScriptu

Kdo programuje v JavaScriptu ví, že kontrola datových typů v něm může být zrádná. Napřiklad pro vytvořené pole platí instance of Array, ale již to neplatí pro pole, které vám bylo předáno z jiného okna nebo rámce (čas od času na tuto „zradu“ vývojáři narazí). Univerzální způsob pro kontrolu typů v JavaScrptu neexistuje a vývojáří se proto snaží nalézat vlastní řešení. V článku instanceof considered harmful (or how to write a robust isArray) najdete možné řešení pro detekci pole.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Mazarik

Myslim, ze ti, co nepouzivaju framework, maju uz davno napisanu funkciu, ktora to grepuje z prototype.toString.

Michal Aichinger

Nezdá se mi, že odkazovaný příklad je úplná výhra, neboť to spoléha na nestandardizovaný výstup [object Array], co když to někdo z výrobců změní?

David Majda

Výstup ve formátu [object XXX] je standardizovaný ve 3. edici specifikace ECMA-262:

15.2.4.2 Object.prototype.toString ( )

When the toString method is called, the following steps are taken:

  1. Get the [[Class]] property of this object.
  2. Compute a string value by concatenating the three strings "[object ", Result(1), and "]".
  3. Return Result(2).

Hodnota vlastnosti [[Class]] zmíněné v 1. kroku je zapsána interpretem, nelze ji nijak změnit a konkrétně u pole bude vždy "Array" (viz 15.4.2.2).

I kdyby tento formát ve specifikaci standardizován nebyl, nikdo z výrobců prohlížečů si ho kvůli kompatibilitě nedovolí porušit.

Troufnu si tvrdit, že technika detekce polí přes Object.prototype.toString je spolehlivá. Rozhodně spolehlivější, než všechny ostatní, které znám.

Cesta URL: co se děje, než se načte webová stránka

Když do adresního řádku prohlížeče napíšete webovou adresu a stisknete Enter, spustí se fascinující řetězec procesů, které propojují váš počítač s celým světem. Od překladu doménového jména na IP adresu, přes navázání šifrovaného spojení, až po vykreslení každého pixelu na obrazovce - to všechno se odehraje během zlomků sekundy. Pojďme se podívat, co se mezitím děje pod kapotou webu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku