Zajímá vás, co je to PubSubHubbub? A víte, že to má něco společného s RSS? Syndikace obsahu a formáty jako RSS a Atom jsou tu s námi už nějaký čas. Nejčastější způsob jejich použití vlastně poněkud obrací tok informací a simuluje Push model v převážně pull médiu, jakým je web. S rozvojem webu vznikají i nové techniky, s nimiž je ona simulace Push modelu komfortnější.
Archiv pro kategorii: Webdesign
Mozilla vydala aktualizaci prohlížeče Firefox 3.6, která opravuje bezpečnostní díru. Ta může být zneužita ke spuštění škodlivého kódu. Na chybu upozornil v rámci hackerské konference Pwn2Own Nils z MWR InfoSecurity. Názorně předvedl, jak je možné…
Článek Build Web Applications in HTML5 na webu společnosti IBM shrnuje přehledně různé novinky v HTML5 (geolokace, lokální databáze atd.) a jejich podporu v různých prohlížečích. Zdroj: OSNews
Google a Adobe otevřelo nový okruh spolupráce. Google Chrome bude obsahovat nové plugin API, které má za cíl značně vylepšit běh Flash Playeru a umožnit funkce, které nejsou k dispozici v NPAPI. Vylepšení bude obsahovat…
Každý prohlížeč má přednastavené určité hodnoty vlastností pro HTML prvky (default CSS). Jejich nastavení pro jednotlivé verze Internet Exploreru ukazuje přehledná tabulka na webu iecss.com. Via machal@twitter
Implementaci systému WebDAV v PHP pomocí open source knihovny SabreDAV ukazuje stejnojmenný článek na webu PHPRiot. Via PHPDeveloper
Velmi zajímavý článek vyšel na GitHubu – Bye Bye Flash: Network graph is now Canvas. Popisuje nejen přechod nástroje pro kreslení grafů z Flashe na HTML Canvas, ale rovněž shrnuje pro a proti obou technologií.
Před umisťováním nápovědy do INPUT boxů ve formulářích varuje Caroline Jarrett na webu UXMatters. Dát nápovědu přímo do formuláře („Sem napište svoje jméno“) vypadá jako dobrý nápad, jenže praxe ukazuje, že spousta lidí…
Pět tipů na to, jak správně použít CSS stínování, přináší Lorraine Nepomuceno v článku 5 CSS Shadow Tips.
V současnosti lze v prohlížečích používat čtyři techniky pro animace: Flash, HTML5, Canvas a SVG. Článek Animation Benchmarking přichází s porovnáním rychlostí jednotlivých metod v různých prohlížečích. Ke srovnání byl použit částicový (particle) systém. Podle testů je…