Povyk okolo HTML5 může některé vývojáře odradit, u jiných naopak může způsobit nereálná očekávání a plané naděje. Právě na ty z druhé kategorie míří článek W3C: Hold off on deploying HTML5 in websites. Podle informací…
Archiv pro kategorii: Webdesign
Ke včerejšímu článku Honzy Sládka o Media Queries se hodí dnešní doplnění z webu Stuff & Nonsense s názvem Hardboiled CSS3 Media Queries.
Snad každý webdesigner má už dnes „velkou pětku“ prohlížečů (pamatujete na doby, kdy byla „velká trojka“?) a snaží se web když ne vyladit, tak alespoň otestovat jeho funkčnost a vzhled. K tomu mu můžou…
V předchozích dvou dílech seriálu jsme se zabývali užitečnými drobnostmi, které mohou vylepšit váš design. Dnes se podíváme na Media Queries, které mají potenciál výrazně změnit způsob, jakým kódujeme. Umožňují totiž velmi specificky přizpůsobit vzhled stránky zařízení, na jakém bude zobrazena.
Unify project si klade velmi ambiciózní cíl – sjednotit vytváření aplikací pro mobilní zařízení, tablety i stolní počítače a poskytnout všude jednotnou sadu možností a technik, založených na JavaScriptu, HTML5 a CSS3.
Zkrášlování kódu („prettify“ – postup opačný k obfuskaci) není pouze záležitost estetická; hezky zapsaný kód je především lépe čitelný a tím i snáz pochopitelný. Zkrášlení souborů pomůže leckdy i odhalit pozapomenuté úpravy. Pokud chcete takto zpracovat své…
V minulém díle jsme si ukázali, jak udělat náš web krásnější s pomocí CSS3. Dnes nás čekají přechody, transformace a animace. Ty byly ještě nedávno hlavně doménou Flashe a JavaScriptu, nyní přicházejí přímo do CSS. Hlavní tahoun v jejich prosazování a implementováni je Apple (Webkit) a lze si s nimi skutečně vyhrát.
Smashing Magazine vydal pěkný souhrn informací o HTML5 – rozdělený na historická fakta a hysterické mýty. Vyvrací některé tradované omyly, jako že „HTML5 nelze použít před rokem 2012 (2022)“ nebo že zavádí do značek chaos,…
Pro vložení grafiky do stránky měli weboví vývojáři až donedávna v podstatě jen dvě možnosti – buď statický obrázek, nebo využít plugin (Flash, VML apod.) V poslední době doznal značného rozšíření ale vektorový formát SVG a bitmapový HTML5 canvas. Jaké jsou jejich vlastnosti a v čem se liší?
David Walsh píše o technologii, zvané Link prefetching. Tato technologie umožňuje, zjednodušeně řečeno, aby si prohlížeč ve chvílích, kdy nepracuje (tj. zobrazil stránku a uživatel si ji čte) na pozadí přednačítal stránky a objekty,…



