V předchozích dvou dílech seriálu jsme se zabývali užitečnými drobnostmi, které mohou vylepšit váš design. Dnes se podíváme na Media Queries, které mají potenciál výrazně změnit způsob, jakým kódujeme. Umožňují totiž velmi specificky přizpůsobit vzhled stránky zařízení, na jakém bude zobrazena.
Archiv pro kategorii: Webdesign
Unify project si klade velmi ambiciózní cíl – sjednotit vytváření aplikací pro mobilní zařízení, tablety i stolní počítače a poskytnout všude jednotnou sadu možností a technik, založených na JavaScriptu, HTML5 a CSS3.
Zkrášlování kódu („prettify“ – postup opačný k obfuskaci) není pouze záležitost estetická; hezky zapsaný kód je především lépe čitelný a tím i snáz pochopitelný. Zkrášlení souborů pomůže leckdy i odhalit pozapomenuté úpravy. Pokud chcete takto zpracovat své…
V minulém díle jsme si ukázali, jak udělat náš web krásnější s pomocí CSS3. Dnes nás čekají přechody, transformace a animace. Ty byly ještě nedávno hlavně doménou Flashe a JavaScriptu, nyní přicházejí přímo do CSS. Hlavní tahoun v jejich prosazování a implementováni je Apple (Webkit) a lze si s nimi skutečně vyhrát.
Smashing Magazine vydal pěkný souhrn informací o HTML5 – rozdělený na historická fakta a hysterické mýty. Vyvrací některé tradované omyly, jako že „HTML5 nelze použít před rokem 2012 (2022)“ nebo že zavádí do značek chaos,…
Pro vložení grafiky do stránky měli weboví vývojáři až donedávna v podstatě jen dvě možnosti – buď statický obrázek, nebo využít plugin (Flash, VML apod.) V poslední době doznal značného rozšíření ale vektorový formát SVG a bitmapový HTML5 canvas. Jaké jsou jejich vlastnosti a v čem se liší?
David Walsh píše o technologii, zvané Link prefetching. Tato technologie umožňuje, zjednodušeně řečeno, aby si prohlížeč ve chvílích, kdy nepracuje (tj. zobrazil stránku a uživatel si ji čte) na pozadí přednačítal stránky a objekty,…
WebM je formát videa, který podporuje Google a který měl být trumfem v souboji s H.264, a to především licenčními podmínkami. (Před nedávnem ale držitelé práv ke kodeku H.264 oznámili, že tento kodek bude bez poplatků pro aplikace, které jsou dostupné koncovým uživatelům zdarma.) V článku se podíváme na to, jak WebM implementuje prohlížeč Opera.
Zajímavou možnost bude obsahovat Firefox 4 – pomocí metody canvas.mozGetAsFile bude možné získat obraz bitmapy v canvasu v podobě klasického souboru. Ukázku přináší Kyle Huey na svém blogu. var canvas = document.getElementById(„mycanvas“); var pngfile = canvas.mozGetAsFile(„foo.png“); xhr.send(pngfile);
V minulém díle jsme si povídali co je CSS3, jak se vyvíjí, jak funguje a i to, jaký je stav implementace v prohlížečích. Dneska se podíváme na takové ty webdesignérské laskominy. Zkrátka na drobnosti, které nám mohou ušetřit hromadu nervů a času a navíc vypadají „zatraceně“ dobře.