Na Standards Suck najdete krátký rozhovor s Danielem Glazmanem, předsedou pracovní skupiny pro kaskádové styly, ve kterém popisuje, jaké nové věci se právě do CSS dostávají, resp. na jejichž zařazení se pracuje.
Archiv pro štítek: Webdesign
ARIA neboli Accessible Rich Internet Applications přináší řešení řady problémů spojených s přístupností webových aplikací. Dnes se soustředíme na dvě oblasti, které WAI-ARIA pokrývá, na strukturování dokumentu a přístupnost z klávesnice.
Opera Software dnes vydala první oficiální beta verzi Opery 10. Mezi novinkami najdete volbu Opera Turbo využívající podobné technologie jako Opera Mini pro úsporu přenesených dat. Podporována je celá řada nových standardů, mj.…
Na podzim jsem zmiňoval projekt Malo – extrémně minimalistický CSS framework, jehož autorem je Vladimir Carrer, a který má usnadnit tvorbu layoutu. Vladimir se ovšem s tímto osmiřádkovým frameworkem nespokojil a pokusil se vytvořit CSS…
Historii W3C provází fakt, že specifikace, které vydává, jsou označovány jako doporučení a nemají status klasických standardů (byť jsou jako standardy chápány a svých způsobem to standardy jsou – nic lepšího ani neexistuje). Pokud…
Ještě nedávno to, co se týče 3D grafiky na webu, vypadalo jako na velice zmateném bojišti. Opera připravovala své API, Mozilla připravovala své API, Google vydal plugin se svým 3D API (a to…
S vydáním prvních vývojových verzí Opery 10 byl koncem minulého roku odhalen závažný problém. Opera 10 je některými detekčními systémy rozpoznána jako Opera 1.0, následkem čehož je jí odmítnut přístup. Opera Software nemohla tento problém nechat…
Na konferenci Google I/O, která začala včera v San Franciscu, Google předvedl technologie, na které do budoucna sází. Snad nejčastěji opakovaným názvem bylo HTML5 a to zejména v souvislosti s možnostmi nových značek jako je canvas…
Co jsou to mikroformáty? K čemu slouží a proč je používat? Jak by mohly mikroformáty využít webové prohlížeče a jak vyhledávače? Na to se dnes pokusíme ve stručnosti odpovědět.
Nedávno jsme si vytvořili pěknou implementaci Wolfensteina. Dnes do ní vedle hráče přidáme i další bytosti – strážce. Ti budou hráče vytrvale pronásledovat, pokud jim v tom nebude zrovna bránit zeď nebo jiná překážka. Jakmile hráče dostihnou, tak se na něj upřeně podívají a…