Pokud používáte JavaScript, ať již na webové stránce nebo ve webové aplikaci, velmi pravděpodobně jste potřebovali spustit nějaký skript hned po načtení stránky. K tomu byla původně určena událost „load“, ta se ovšem používá…
Archiv pro štítek: Různé
Projekt Sinatra je framework pro psaní webových aplikací v Ruby. Základy práce s frameworkem můžete poznat z videa Webová aplikace za 10 minut. Hlavním cílem Sinatry je co nejjednodušší tvorba webových aplikací. Vedle Ruby on Rails se…
Jan Odvárko se věnuje vývoji známého nástroje Firebug určeného pro webové vývojáře. Zeptali jsme se ho, jak se k této práci dostal a jakým způsobem spolupráce uvnitř Firebug týmu probíhá. Pokusíme se i trochu poodhalit, jaká je budoucnost Firebugu a na co se můžeme v nejbližší době těšit.
Název UIZE vznikl spojením zkratky UI (grafické rozhraní) a přípony -ize (vyslovuje se stejně jako „you eyes“). UIZE je javascriptový framework sloužící pro tvorbu RIA aplikací. Na rozdíl od nízkoúrovňových frameworků (jako je…
Nástroje pro ladění webových stránek a aplikací nám pomáhají snadno se vyznat v HTML, CSS nebo ladit kód JavaScriptu. Neobsahují ovšem nástroj, který by nám pomohl zorientovat se v registrovaných událostech. Visual Event je jednoduchý…
Projekt CanvasTurtle je jednoduchá javascriptová knihovna implementující základní funkce želví grafiky a starající se o jejich vykreslení pomocí canvasu. Pro vyzkoušení si vyberte z několika ukázek a spusťte vykreslení tlačítkem Run. S kódem ukázek můžete experimentovat…
Pokud chcete zjistit, jak rychle se vaše stránky načítají (s detailní rozborem, jak rychle se načítá hlavní dokument, jak rychle skripty, obrázky atd.), můžete použít lokální nástroj (např. Firebug nebo Web Inspektor, o kterém jsme…
Vyšla finální verze dlouho očekávaného Pythonu verze 3.0. Python 3 je dalším krokem ve vývoji jazyka Python, ovšem krokem, který je v některých aspektech s původní verzí jazyka nekompatibilní. Pokud si chcete vyzkoušet novinky Pythonu 3,…
Ačkoliv automatické testování každý vývojář nedělá, snad všichni se shodnou, že dělat by se mělo. Některé jazyky oplývají nástroji pro automatické testování, v jiných je jich poskrovnu. Pro JavaScript již několik takových nástrojů existuje,…
Tímto dílem začínáme část seriálu o implementacích JavaScriptu, která se bude věnovat vnitřnostem konkrétních implementací. Začneme s popisem vybraných částí interpretu SquirrelFish – podíváme se, jak se v něm reprezentují hodnoty javascriptových proměnných a jak je navržen jeho virtuální stroj a bajtkód.