V předchozím dílu našeho seriálu jsme si představili SpiderMonkey, interpret JavaScriptu ve Firefoxu. Dnes si povíme o jeho vývojové verzi TraceMonkey, která zvládá kompilaci do nativního kódu pomocí nové techniky zvané trace trees. Vyzkoušet si ji můžete v betaverzích Firefoxu 3.1.
Archiv pro štítek: Programovací jazyky
Guido van Rossum, tvůrce programovacího jazyka Python, spustil nový blog, který nazval Historie Pythonu s podtitulem „série článků o historii programovacího jazyka Python a jeho komunity“. Cílem je vytvořit sérii článků, která pokryje vznik a…
Kdo programuje v JavaScriptu ví, že kontrola datových typů v něm může být zrádná. Napřiklad pro vytvořené pole platí instance of Array, ale již to neplatí pro pole, které vám bylo předáno z jiného okna nebo…
Tímto dílem seriálu o interpretech JavaScriptu zahajujeme část věnovanou interpretu SpiderMonkey. Dnes si ho představíme a popíšeme si, jak v něm probíhá zpracování javascriptového kódu. Pozastavíme se také nad jeho reprezentací hodnot a optimalizacemi, které umožňují efektivní práci s řetězci a poli.
Český MSDN blog upozorňuje na zajímavou učebnici jazyka C# pro začátečníky. Kniha C# development od Roba Milese je zdarma ke stažení (v angličtině). Na 185 stranách najdete vysvětleny základy jazyka C# včetně datových typů, používání…
S pomalu rostoucí popularitou JavaScriptu se objevují nástroje, které umožňují jeho spouštění na serveru. Některé z nich jsme představili v přehledu implementací JavaScriptu mimo prohlížeče. Jen několik dní starou novinkou pak je mod_v8, což je modul…
Chcete začít s programováním aplikací pro Mac OS X nebo iPhone? Pak si přečtěte dva články na NetManii: iPhone: Úvod do Objective-C, Cocoa Programming for Mac OS X: Cocoa: Co je to?, které vás…
Pokud jste někdy tvořili složitější hierarchii tříd, možná jste zažili situaci, kdy se dostaly do sporu dva úkoly dědičnosti – vyznačení struktury objektů a využití již jednou napsaného kódu. Výsledkem byla pravděpodobně buď „pokřivená“…
Brendan Eich, CTO Mozilla Corporation, poskytl rozhovor formou podcastu na Tech Luminaries. V hodinovém záznamu se mj. dozvíte, že Brendan se nejprve zabýval fyzikou, ale programování ho bavilo víc, popisuje také své programátorské zkušenosti…
V dnešní části seriálu dokončíme povídání o interpretu SquirrelFish. Podíváme se na to, jakým způsobem urychluje práci s regulárními výrazy a jak optimalizuje přístup k vlastnostem objektů. Článek zakončíme popisem některých optimalizací, které jeho vývojáři chtějí implementovat v blízké budoucnosti.