Proti každému webdesignerovi stojí celá fronta prohlížečů s dosti rozličnou podporou kaskádových stylů. Existují různé strategie, jak se s tímto problémem vypořádat. Jedná se nejspíš o věčný problém a detekce podporovaných vlastností se dostává přímo do CSS3.
Archiv pro štítek: překlady
Úvod do tvorby offline webových aplikací z populární knížky Marka Pilgrima Dive into HTML5. Naučíte se psát základní manifest a předvedeme vám offline verzi hry halma.
Jaké použít CMS? WordPress, Drupal, Joomla nebo něco vlastního? A co zkusit statické stránky vygenerované pomocí připravených šablon? Takovou možností je i projekt Jekyll.
Pomocí připravovaného API Pointer Lock může webová stránka uzamknout ukazatel uživatelovy myši. Primární použití se nabízí pro hry v prostředí webového prohlížeče. Na tom si dnes uzamčení ukazatele předvedeme.
Předvedeme si tvorbu snadno modifikovatelného přehrávače pro HTML5 video a nabídneme ho jako jQuery plugin, ve kterém můžete nastavit, jaké kontrolní prvky budou zobrazeny a ovlivnit vzhled přehrávače pomocí témat vzhledu.
RoboHydra je webový server od Opera Software navržený k psaní testů pro programy využívající HTTP jako svůj komunikační protokol. V článku představíme, jak RoboHydra funguje, popíšeme její instalaci a naučíme se ji používat.
Trvalé lokální úložiště je jednou z oblastí, kde měly nativní klientské aplikace (desktopové) výhodu nad webovými aplikacemi. Představme si současné možnosti webových aplikací pro lokální ukládání dat.
Podívejme se na canvas z HTML5. Předvedeme si kreslení základních tvarů, cest, barevných přechodů a používání obrázků. Nakonec zkusíme v canvasu naprogramovat hru Halma.
V závěrečné části představení javascriptového frameworku Dojo Toolkit si předvedeme některé pokročilejší techniky, které vám umožní naplno využívat dědičnost objektů. Dojde také na popis práce s jmennými prostory Dojo Toolkitu.
Nedávno jsme si vytvořili pěknou implementaci Wolfensteina. Dnes do ní vedle hráče přidáme i další bytosti – strážce. Ti budou hráče vytrvale pronásledovat, pokud jim v tom nebude zrovna bránit zeď nebo jiná překážka. Jakmile hráče dostihnou, tak se na něj upřeně podívají a…