Chcete navštívit známou vývojářskou konferenci GeeCON opět u nás v Česku? Žádný problém, společnost Y Soft spolu s organizátory GeeCONu vás zve 23. – 24. října 2015 do Prahy. Konat se tu bude již druhý ročník této výjimečné akce, která má v sousedním Polsku mnohaletou tradici. IT publikum z řad vývojářů a JAVA odborníků získává unikátní příležitost shlédnout všechny zajímavé přednášky přímo doma v Praze.
Archiv pro štítek: Java
Z minulého dílu víme, že Druid typicky čte zprávy z nějakého messaging systému, tvoří segmenty a tyto segmenty poté proplouvají různými částmi systému. Dnes se podíváme na to, jak vypadají data v jednotlivých segmentech.
Jsou pointery a rekurze latinou softwarového inženýrství?
Druid.io je distribuovaná databáze napsaná v Javě, která se skládá z několika částí. Těmto částem říkáme uzly (nodes) a jsou to separátní Java procesy. Základní instalace Druidu potřebuje alespoň čtyři uzly: Realtime, Historický, Koordinátor a Broker, přičemž každý z nich má jinou zodpovědnost. V článku si všechny čtyři uzly představíme.
Druid.io používáme pro ukládání všech statistických a analytických dat. Je to vysoce škálovatelná distribuovaná immutable databáze, která obsahuje přímou podporu pro agregaci dat a pro aproximační algoritmy jako je hyperloglog nebo histogram.
Je to již víc než rok, co jsem recenzoval Early Access verzi Android Studia. Tu sice mnozí již normálně používali, ale byla určena spíše pro testovací a experimentální účely. Nyní jsme se konečně…
Pro hru Minecraft existuje veliké množství modifikací – módů. Přidávají nové bloky, předměty, mění herní mechaniku, rozšiřují herní možnosti. Pokud máte nápady, schopnosti a hlavně čas, můžete se pustit do vývoje nového zajímavého módu. Tento článek se pokusí ukázat, jak začít.
Minecraft se stal fenoménem. Malé hranaté kostičky si získaly nejedno hráčské srdce. Podívejme se společně, jak je možné pro tuto hru vytvořit jednoduchý plugin a nainstalovat jej na server.
Jakub Vrána napsal minulý týden „V čem je PHP navrženo lépe než Java“. Tento článek vznikl jako komplement a uvádí některé důvody, proč bych dal Scale přednost před Javou nebo PHP. Je to nefér porovnání, neboť Scala zřejmě vznikla i na základě toho, co autor považoval na Javě za nevhodně vyřešené.
Existuje spousta článků, které kritizují návrh PHP, nejznámější je asi PHP: a fractal of bad design. Na ten jsem napsal jen poměrně krátkou reakci, protože se zbytkem článku v zásadě souhlasím. PHP je skutečně v mnoha ohledech špatně navržený jazyk. V čem je ale navržený lépe než Java?