Přejít k navigační liště

Zdroják » HTML5 » Strana 8 » Strana 8 z 32

Archiv pro štítek: HTML5

Různé
Zprávičky Různé

Přednášíte o HTML a dalších příbuzných technikách, a prezentujete přitom z nějakého prezentačního nástroje, z PDF, PPT nebo Prezi? Co zkusit HTML? Několik prezentací v HTML5 už existuje… Hledáte ten pravý? Zkuste například Deck. Jeho možnosti představuje…

Články Webdesign

V předchozím článku jsme podrobně probírali třídy Blob, File a metody rozhraní FileReader. Ukázali jsme si, jak v prohlížeči otevřít soubor, předaný buď pomocí drag-n-drop, nebo pomocí INPUT FILE. V dnešním pokračování si ukážeme možnosti vytváření souborů v prohlížeči a jejich ukládání, jak na server, tak na místní disk.

Webdesign
Články Webdesign

Před deseti lety bylo moderní dělat weby v XHTML a v tento jazyk byly vkládány velké naděje. Pak nastalo jisté vystřízlivění a s mohutnou propagací HTML5 v posledních několika letech i jisté zatracení XHTML. Nenechme se však zmást. HTML5 a XHTML se nevylučují, naopak specifikace HTML5 je v mnoha ohledech nejlepší specifikací XHTML, jaká kdy existovala.

Články Webdesign

HTML5 je nový standard, a ačkoli vychází z toho, co už všichni webdesignéři a kodéři dobře znají, tak jeho novinky, zejména tzv. „sémantické“ tagy, nemusí být vždy a za všech okolností jasně srozumitelné. V článku si ukážeme nejčastější situace, kde se právě při práci s těmito elementy nejčastěji chybuje.

Články Webdesign

Už několikrát jsme v článcích na Zdrojáku použili FileAPI, relativně novou součást webových technologií, která umožňuje číst, zpracovávat a ukládat soubory. V této minisérii se podíváme na nejrůznější nástroje a rozhraní, která využijete při zpracovávání souborů v prohlížečích, trochu podrobněji.

Články Webdesign

Ve světě nových webových technologií se nashromáždilo zase několik drobností a novinek, o nichž jsme na Zdrojáku nepsali. Teď je vhodná příležitost to trochu napravit a na některé se podívat. Začneme datovými URL, které sice nejsou až taková novinka, ale někteří webdesignéři a kodéři o nich stále nevědí.

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.

Vitest 4.0 – nové vizuální testování, lepší debugging a stabilní Browser Mode

Nová verze Vitest 4.0 posouvá hranice testování webových aplikací. Přináší stabilní běh testů přímo v prohlížeči, podporu vizuálního regresního testování i chytřejší práci s lokátory a typováním. Vývojáři tak získávají robustnější, rychlejší a přehlednější nástroje pro zajištění kvality UI i logiky aplikací.