Přejít k navigační liště

Zdroják » HTML5 » Strana 25 » Strana 25 z 32

Archiv pro štítek: HTML5

Články Webdesign

Web se čím dál víc přesouvá na mobilní zařízení, čemuž se jednak přizpůsobují webové aplikace, jednak to dává vzniknout zcela novým aplikacím. Velmi často tyto aplikace pracují s geolokací, tedy s určením polohy zařízení, na němž běží. Donedávna bylo zapotřebí vytvářet nativní aplikace, které čtou data ze zařízení; nová specifikace od W3C umožňuje zjišťovat pozici přímo v prostředí prohlížeče.

Články Různé

Pomocí souborového API, které bylo přidáno k DOM v HTML5, může webová aplikace požádat uživatele, aby vybral lokální soubory, a poté přečíst jejich obsah. Uživatel může soubory vybrat buď klasicky pomocí HTML elementu input, nebo pomocí techniky drag-and-drop, tedy přetažením do okna webového prohlížeče.

Cesta URL: co se děje, než se načte webová stránka

Když do adresního řádku prohlížeče napíšete webovou adresu a stisknete Enter, spustí se fascinující řetězec procesů, které propojují váš počítač s celým světem. Od překladu doménového jména na IP adresu, přes navázání šifrovaného spojení, až po vykreslení každého pixelu na obrazovce - to všechno se odehraje během zlomků sekundy. Pojďme se podívat, co se mezitím děje pod kapotou webu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku