Přejít k navigační liště

Zdroják » HTML5 » Strana 23 » Strana 23 z 32

Archiv pro štítek: HTML5

Webdesign
Články Webdesign

Na většině webových stránek budeme po návštěvníkovi chtít, aby nám poskytl nějaké informace. Ať už je to poštovní adresa při objednávce u e-shopu nebo komentář na webu. Formuláře tu s námi jsou již dlouho a skoro stejně dlouho si webdesigneři přáli, aby toho uměly více. Naštěstí pomohl JavaScript a většinu chybějících věcí jsme si nějak dopsali. Podívejme se, jak HTML5 usnadňuje tvorbu formulářů bez potřeby JavaScriptu.

Webdesign
Zprávičky Webdesign

Google spustilo stránky HTML5Rocks, stránky pro zájemce o HTML5. Kromě prezentací, příkladů a tutoriálů naleznete na stránkách i interaktivní „hřiště“, na němž si můžete některé postupy vyzkoušet takříkajíc „na vlastní kůži“. Zdroj: HTML5 Watch

Články Webdesign

V minulých týdnech jsme si povídali o tom, jak smysluplně označovat obsah stránek. Ale abychom vůbec mohli nějaký obsah označovat, musíme nějaký (nejlépe hodnotný) mít. Blogy (a psaní) už jsou z módy a tak musíme, chceme-li být in, natáčet a publikovat audio a video. Ovšem pro publikaci tohoto typu obsahu jsme donedávna potřebovali plugin v prohlížeči. Dnes se podíváme, jak kartami míchá HTML5, a na nový element <video>.

Webdesign
Zprávičky Webdesign

Další z článků na blogu ExtJS o technologiích, které jsou počítány do „rodiny HTML5“, se tentokrát věnuje technologii Web Workers. Ta umožňuje provádět JavaScript ve více vláknech, takže např. dlouho trvající operace nezablokuje obsluhu událostí…

Cesta URL: co se děje, než se načte webová stránka

Když do adresního řádku prohlížeče napíšete webovou adresu a stisknete Enter, spustí se fascinující řetězec procesů, které propojují váš počítač s celým světem. Od překladu doménového jména na IP adresu, přes navázání šifrovaného spojení, až po vykreslení každého pixelu na obrazovce - to všechno se odehraje během zlomků sekundy. Pojďme se podívat, co se mezitím děje pod kapotou webu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku