FLASH nebo HTML5? Záleží na tom pro koho vyvíjíte
Anthony Franco, odborník na uživatelská rozhraní ze společnosti Effective UI, v rozhovoru pro web SDTimes říká, že není podstatné jaká technologie je vám osobně sympatická, záleží na tom, zda vyvíjíte pro desktop nebo zda počítáte s tím, že vaši aplikaci budou používat lidé s mobilními zařízeními. Současná situace, kdy jsou na trhu dvě (se Silverlightem tři) silné technologie pro vytváření RIA, vývojářům moc nepomáhá; jak říká Franco: Buď budou každou aplikaci vyvíjet dvakrát, nebo je budou vyvíjet menší, s menšími schopnostmi.
Zdroj: DevX
Jo, jo, je to tak. Po někdejším nadšení pro „napiš jednou, spusť všude“ (třeba když začínala Java) se teď spíš prosazuje „nejlepší UX budeš mít, když budeš pro každé zařízení psát extra verzi“. Což je hlavně krédo Applu. Doufám, že se jednou i na mobily vrátí ten první princip, díky HTML5 (pokud ne Flashi) – to sice Apple oficiálně podporuje, ale podle mě mu jde stejně o to, aby webové aplikace vždy byly ty „malé“, druhořadé, za nativními.