O tom, že Adobe chystá nástroj na převod flashových animací do HTML5 se hovoří už dlouho. Projekt má kódové označení „Wallaby“ a můžete si jeho preview verzi stáhnout ze stránek Adobe.
Archiv pro štítek: Flash
Nový jazyk Monkey slouží k jednoduchému vytváření her pro různé platformy, počínaje HTML5, přes Flash a OpenGL/OpenAL až po Android a iOS. Zdrojový kód v Monkey je překládán do různých jazyků – C++, C#, Java, Javascript…
Pod provokativním titulkem se skrývá správná připomínka Serge Jesperse (Adobe Platform Evangelist), který poukazuje na snadnost, s jakou lze z HTML5 stránek získat adresu video či audio souborů a ty následně stáhnout, šířit apod., protože…
Jméno společnosti Adobe je spojeno v očích webařů především s technologií Flash, a někteří radikálněji uvažující tak dospívají k názoru, že Adobe musí být zapřísáhlým nepřítelem HTML5. Adobe ovšem tvrdí něco jiného, podle slov představitelů je…
Pokud používáte pro práci s canvasem knihovnu EaselJS, oceníte nástroj Zoë, pomocí něhož můžete převést animace v SWF do podoby, použitelné s touto knihovnou. Autoři použili tento nástroj při tvorbě hry Pirates love daisies. Více informací…
Pokud hledáte odpověď na otázku „proč celý ten humbug kolem tagu video (a dalších), proč nepoužít rozšířenější a ověřené řešení pomocí pluginů“, tak si můžete vybrat z následujícího seznamu věcí, o které jste v pluginech ošizeni.
Chybí vám v HTMLekvivalent BitmapData z AS3? Například pro převod Flash aplikace do prostředí HTML? Řešení nabízí knihovna BitmapData.js, která funkcionalitu a API BitmapData simuluje pomocí Canvasu
Známý server pro online poslech hudby Grooveshark přepracoval některé prvky UI do technologií HTML5. Flash zatím zůstává stále použit pro streamování hudby. Uživatelé na Twitteru komentují lepší vzhled i rychlejší odezvu rozhraní. Zdroj: Techwhack
HTML5 bývá často označován coby „Flash-killer“. Adobe nevidí HTML5 jako konkurenci pro Flash a otevřeně hovoří o podpoře HTML5 a koexistenci obou technologií, takže někdy vypadá „souboj Flash vs HTML5“ jako uměle vytvořená konstrukce.…
GPU akcelerované 3D ve Flashi, AIR pro Google TV, HTML5 animátor, Digital Publishing – to vše přinesl letošní Adobe MAX. Novinky potěší nejenom Flash a HTML5 vývojáře, ale i grafiky, kteří cílí svůj obsah na tabletové zařízení. Pokud jste nestihli živý přenos, máme pro vás menší shrnutí přímo z Los Angeles.


