O nové HTML značce canvas, která umožňuje vykreslování na straně klienta, jste už nejspíš slyšeli. Ne každému ale může vyhovovat její javascriptové API. Proto vznikl projekt Liquid Canvas. Jedná se o javascriptovou knihovnu postavenou jako…
Archiv pro štítek: canvas
Flot je zajímavá javascriptová knihovna pro generování grafů na straně klienta (nedávno jsme představili podobnou knihovnu Bluff). Flot je napsaný pomocí frameworku jQuery a k vykreslení grafu používá stejně jako podobné knihovny canvas (je…
Pokud chcete na webových stránkách používat grafy, můžete si je vygenerovat na serveru jako obrázky, případně použít Flash anebo některou javascriptovou knihovnu. Knihovna Bluff vytváří grafy na klientovi pomocí JavaScriptu a značky canvas.…
ZX Spectrum loni oslavilo 25 let. Dnes se s ním setkáme převážně jen v podobě emulátorů. Zřejmě nejnovějším emulátorem ZX Spectra je JSSpeccy, který je kompletně napsaný v JavaScriptu (technické parametry najdete v README) a běží ve všech…
Typeface.js je nová užitečná javascriptová knihovna, která nabízí snadný způsob správy písma (včetně vkládání vlastních fontů) bez použití Flashe. Namísto vytváření nápisů pomocí obrázků či vkládáním písma do Flashového objektu můžete zapsat vše…
Dočkáme se na webu 3D animací bez použití pluginů? Se značkou canvas to bude možné. Alespoň takový příslib můžeme očekávat po shlédnutí krátkého dema Antisocial, které předvádí jednoduchou 3D animaci. Pro tvorbu dema…
Kyle McGregor implementoval klasickou hříčku Life (pro detaily o hře viz Wikipedia) v HTML a JavaScriptu. Kyleova implementace funguje jen v prohlížečích podporujících canvas, který autor pro vykreslování použil. Kód vlastní hry je velmi jednoduchý (průběh…
Ian Hickson v Googlu prezentoval HTML5. Soustředil se na vlastnosti, které jsou již implementované v jednom nebo několika prohlížečích a předváděl funkční příklady, jednalo se např. o značku video, lokální datové úložiště, rozhraní pro drag &…
V diskusním panelu konference @media AJAX padla mj. otázka: „Co vám v moderních prohlížečích nejvíc chybí?“ Odpovědi se nejvíc točí okolo podpory a rozšíření kaskádových stylů, zmíněn je canvas z HTML5 a lepší podpora multimédií. (Zdroj:…