Zveme vás na čtvrtý tohtoroční Reactive Brno Meetup! Naším spíkrem bude tentokrát Sean Grove přímo z ReactiveConf. Meetup se koná 1.11. od 19:00. Místo akce: Vinný sklep, Hlinky 102, 60300 Brno. Téma: Reason…
Archiv pro kategorii: JavaScript
Ve čtvrtek 3. listopadu od 18.30 hodin proběhne druhá přednáška z cyklu jsDevMeetups na Fakultě Informačních Technologií na ČVUT v Praze v posluchárně T9:107. Josef Ježek je front-endový vývojář firmy 3BT software s.r.o.,…
V minulém díle jsme si ukázali základní použití WebGL v jazyce Elm a porovnali ho s tím, jak se používá WebGL API v JavaScriptu (bez použití knihoven). Nyní vyjdeme z druhého dílu seriálu Ondřeje Žáry WebGL: Milostný RGB trojúhelník a popsaný příklad přepíšeme do jazyka Elm. Pak se podíváme na zajimavou schopnost elm kompilátoru.
V úterý 11. října 2016 proběhne ve valašskomeziříčské gobelínce od 18 hodin další setkání webových tkalců. Hlavním tématem bude 2D, a dokonce i 3D (!) grafika v prohlížeči vykreslená WebGL a odvyprávěná Jardou…
V předchozích povídáních jsem ukazoval, jak Elm aplikaci přimět spolupracovat s JavaScriptem. Nyní si naopak ukážeme, jak to vypadá, když má Elm nějakou pěknou funkcionalitu v sobě zabudovanou. Konkrétně se zaměříme na práci s WebGL.
Zajímá vás, co se děje ve světe JavaScriptu? Pokud ano, tak vás zveme na přednášky v anglickém jazyce 12. Října do NOD Roxy v Praze. O React Native nam poví Martin Koníček z…
V minulém díle jsme z aplikace v Elmu poslali do Javascriptu data, tedy model se souřadnicemi, zoomem a id mapy. V Javascriptu se podle nich zobrazila mapa. Pokud však mapu posuneme nebo změníme přiblížení, původní model definovaný v aplikaci v Elmu se neaktualizuje. V tomto díle to napravíme.
Začíná třetí díl seriálu, který jsem původně zamýšlel jako jediný článek. Není mým cílem psát tutoriál, dostupná dokumentace, na kterou hojně odkazuji, je poměrně kvalitní a snadno pochopitelná i lidem, kteří vládnou tak špatnou angličtinou jako já.
Do minulého dílu se nevešla ani řádka kódu, pojďme se tedy vrhnout po hlavě do vody, vlastně po hlavě do Elmu. Výklad pokračuje v komentářích uvedeného příkladu, přibližujeme se tím ideálům literárního programování sazeče, matematika a programátora Donalda E. Knutha. Kdo si nestihl osvojit základy jazyka Elm, tak si na Y minut odskočí.
Před časem nám Robin Pokorný překladem článku Learn Elm in Y minutes představil programovací jazyk Elm. Pokud jste se jej během slibovaných Y minut naučili, zvu vás na výlet do funkcionálního světa vývoje webových aplikací pomocí jazyka Elm. První díl bude trochu upovídaný.