V minulém díle jsme si ukázali základní použití WebGL v jazyce Elm a porovnali ho s tím, jak se používá WebGL API v JavaScriptu (bez použití knihoven). Nyní vyjdeme z druhého dílu seriálu Ondřeje Žáry WebGL: Milostný RGB trojúhelník a popsaný příklad přepíšeme do jazyka Elm. Pak se podíváme na zajimavou schopnost elm kompilátoru.
Archiv pro kategorii: JavaScript
V úterý 11. října 2016 proběhne ve valašskomeziříčské gobelínce od 18 hodin další setkání webových tkalců. Hlavním tématem bude 2D, a dokonce i 3D (!) grafika v prohlížeči vykreslená WebGL a odvyprávěná Jardou…
V předchozích povídáních jsem ukazoval, jak Elm aplikaci přimět spolupracovat s JavaScriptem. Nyní si naopak ukážeme, jak to vypadá, když má Elm nějakou pěknou funkcionalitu v sobě zabudovanou. Konkrétně se zaměříme na práci s WebGL.
Zajímá vás, co se děje ve světe JavaScriptu? Pokud ano, tak vás zveme na přednášky v anglickém jazyce 12. Října do NOD Roxy v Praze. O React Native nam poví Martin Koníček z…
V minulém díle jsme z aplikace v Elmu poslali do Javascriptu data, tedy model se souřadnicemi, zoomem a id mapy. V Javascriptu se podle nich zobrazila mapa. Pokud však mapu posuneme nebo změníme přiblížení, původní model definovaný v aplikaci v Elmu se neaktualizuje. V tomto díle to napravíme.
Začíná třetí díl seriálu, který jsem původně zamýšlel jako jediný článek. Není mým cílem psát tutoriál, dostupná dokumentace, na kterou hojně odkazuji, je poměrně kvalitní a snadno pochopitelná i lidem, kteří vládnou tak špatnou angličtinou jako já.
Do minulého dílu se nevešla ani řádka kódu, pojďme se tedy vrhnout po hlavě do vody, vlastně po hlavě do Elmu. Výklad pokračuje v komentářích uvedeného příkladu, přibližujeme se tím ideálům literárního programování sazeče, matematika a programátora Donalda E. Knutha. Kdo si nestihl osvojit základy jazyka Elm, tak si na Y minut odskočí.
Před časem nám Robin Pokorný překladem článku Learn Elm in Y minutes představil programovací jazyk Elm. Pokud jste se jej během slibovaných Y minut naučili, zvu vás na výlet do funkcionálního světa vývoje webových aplikací pomocí jazyka Elm. První díl bude trochu upovídaný.
Zveme Vás na druhý letošní Brněnský Reactive Meetup! Naším přednášejícím bude tentokrát Tomáš Weiss. Začíname ve středu (24.8.) o 19:00. Přednáška bude o významu funkcionálního programování v moderní front end architektuře a vysvětlí jak se…
Vacuumlabs vás pozýva na piaty tohtoročný Reactive Bratislava Meetup. Našim spíkrom bude tento krát Tomáš Weiss, developer zo Salsita Software a téma Functional Front-End Architecture. Prednáška bude o význame funkcionálneho programovania v modernej front end architektúre…