Pokud se vám líbí používání selektorů jQuery, ale něco podstatného vám v nich stále chybí, přečtěte si článek Extending jQuery’s selector capabilities, který vám vysvětlí, jak můžete rozšířit možnosti selektorů. Libo např. selektor :infilled vybírající…
Archiv pro kategorii: JavaScript
Stále častěji se objevují hry napsané pomocí HTML a JavaScriptu. Ale ne každý umí pomocí nich naprogramovat hru, která používá 3D zobrazení. V článku najdete návod k napsání herního enginu připomínajícího známou hru Wolfenstein 3D. Použijeme k tomu HTML, JavaScript a kaskádové styly.
Mezi přednáškami Google Tech Talks najdete i přednášku o jQuery od Dmitri Gaskina, přispěvatele do projektů Jquery a Drupal. Na přenášce je zajímavé mj. to, že přednášejícímu je 12 let. Dmitri je podle všeho i přes svůj…
Dnes se budeme věnovat tomu, jak urychlit vykonávání instrukcí bajtkódu JavaScriptu ve virtuálním stroji SquirrelFish. Představíme si přitom techniku direct threading, která zrychluje dispatching instrukcí, a další optimalizace. Na závěr článku se podíváme, jak je na tom SquirrelFish s generováním nativního kódu.
Qooxdoo (vyslovuje se [ku:ksdu:]) je framework, který se sám pyšně označuje za novou éru webového vývoje. Co je na něm tak zvláštního? Na první pohled se jedná o komplexní javascriptový framework pro tvorbu webových…
YUI Doc je nástroj napsaný v Pythonu, který vám vygeneruje dokumentaci k vaší javascriptové knihovně. Stejně jako podobné nástroje využívá metainformací vložených do komentářů. Jak vypadá vygenerovaný výstup se můžete podívat na dokumentaci YUI frameworku.…
V článku si představíme animační knihovnu Facebook Animation. S její pomocí dokážete použít jednoduché animace pro zlepšení „look and feel“ vašich webových aplikací. Představíme základní funkce knihovny, upozorníme na možné problémy a předvedeme si několik příkladů.
Pokud používáte JavaScript, ať již na webové stránce nebo ve webové aplikaci, velmi pravděpodobně jste potřebovali spustit nějaký skript hned po načtení stránky. K tomu byla původně určena událost „load“, ta se ovšem používá…
Jan Odvárko se věnuje vývoji známého nástroje Firebug určeného pro webové vývojáře. Zeptali jsme se ho, jak se k této práci dostal a jakým způsobem spolupráce uvnitř Firebug týmu probíhá. Pokusíme se i trochu poodhalit, jaká je budoucnost Firebugu a na co se můžeme v nejbližší době těšit.
Název UIZE vznikl spojením zkratky UI (grafické rozhraní) a přípony -ize (vyslovuje se stejně jako „you eyes“). UIZE je javascriptový framework sloužící pro tvorbu RIA aplikací. Na rozdíl od nízkoúrovňových frameworků (jako je…