Přejít k navigační liště

Zdroják » Databáze » Strana 2 » Strana 2 z 14

Archiv pro kategorii: Databáze

Články Databáze

Druid.io je distribuovaná databáze napsaná v Javě, která se skládá z několika částí. Těmto částem říkáme uzly (nodes) a jsou to separátní Java procesy. Základní instalace Druidu potřebuje alespoň čtyři uzly: Realtime, Historický, Koordinátor a Broker, přičemž každý z nich má jinou zodpovědnost. V článku si všechny čtyři uzly představíme.

Databáze
Články Databáze

V dnešnej dobe plnej webových frameworkov, databázových knižníc a ORM by som tak trochu čakal, že webov náchylných na SQL Injection už nebude veľmi veľa. Opak je však pravdou a zaútočiť na tieto weby pomocou SQL Injection už môže naozaj ktokoľvek, stačí mu len vhodný nástroj a trochu trpezlivosti.

Články Databáze, PHP

V předchozích třech dílech seriálu se ukázalo, že tak velké téma není úplně jednoduché obsáhnout na tak relativně malém prostoru. Trochu neplánovaně proto přidávám další článek, který volně navazuje na seriál PHP v cloudu. Věnovat se budeme především práci s databázemi v cloudu a jaké jsou možnosti.

Články Databáze

Prostřednictvím webu máme plný přístup ke grafové databázi. Můžeme vykonávat Cypher dotazy, vizualizovat graf či sledovat aktivitu databáze. V tomto dílu si ukážeme instalaci Neo4j a také si postupně představíme zmíněné části webového rozhraní a s nimi pojmy a technologie, které jsou skrze ně poskytovány.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.