Přejít k navigační liště

Zdroják » Různé » Práce se senzory v aplikacích pro Windows Store v HTML5

Práce se senzory v aplikacích pro Windows Store v HTML5

Články Různé

V posledním díle seriálu o aplikacích pro Windows Store v HTML5 se budeme věnovat práci se senzory. Zaměříme se na geografickou polohu, světlo a akcelerometr.

Windows 8 obsahují velmi dobrou senzorovou platformu. Samozřejmě záleží na tom, jak dobře máte vybavené zařízení a jaké fyzické senzory máte k dispozici. Kromě fyzických senzorů máte k dispozici celou řadu senzorů virtuálních. Tyto senzory většinou konsolidují informace z několika fyzických senzorů nebo využívají jiné metody. Typickým virtuálním senzorem je senzor geografické polohy.

Geografická poloha

Jedná se vlastně o virtuální senzor, který nepotřebuje fyzický senzor, GPS, aby určil vaši geografickou polohu. K určení geografické polohy se využívá, kromě GPS, také Wifi a GSM síť. Samozřejmě s GPS bude vaše poloha určena nejpřesněji. Přístup ke geografické poloze musíte povolit v package.appxmanifest.

Geolokace

Windows.Devices.Geolocation.Geolocator().onpositionchanged = function (e) {
    location.innerText = e.position.coordinate.latitude + ", " + e.position.coordinate.longitude;
};

Pokud používáte fyzickou GPS, tak je vhodné nastavit vlastnost movementThreshold na hodnotu v metrech, která je minimálně tak velká, jako je přesnost GPS. Jinak se bude událost positionchanged, díky chybě GPS, generovat neustále.

Světlo

Senzor měřící hladinu osvětlení je další s často používaných senzorů. Tento senzor se zejména používá pro změnu barevného schématu aplikace podle světelných podmínek, např. aby aplikace uživatele neoslňovala, pokud pracuje ve tmě.

var l = Windows.Devices.Sensors.LightSensor.getDefault();
if (l !== null) {
    l.onreadingchanged = function (e) {
        light.innerText = e.reading;
    };
}

POZOR! U většiny senzorů musíte testovat, zda je senzor k dispozici.

Akcelerometr

Tento senzor je oblíbený zejména u her, kdy se používá k ovládání hry. Akcelerometr je také často používán u virtuálních senzorů jako je SimpleOrientationSensor.

Další senzory

Více informací o podporovaných senzorech najdete v dokumentaci k jmennému prostoru Windows.Devices.Sensors.

Slovo na závěr

V tomto krátkém seriálu jsme se vám snažil přiblížit některé odlišnosti mezi vývojem webových aplikací a Windows Store aplikací. Co dál? Přečtěte si knížku Programming Windows 8 Apps with HTML, CSS, and JavaScript, která je v elektronické podobě zdarma. Plno informací najdete také na stránkách Windows Dev Center.

Pokud budete mít dotazy ohledně vývoje aplikací pro Windows Store, tak nás kontaktujte přes MSDN Blog. Pomůžeme vám. Nebo přijďte na některou z našich akcí pro vývojáře, kde vám rád pomůžu a zodpovím vaše otázky osobně.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.