Dnešní díl je věnován testování. Tématem budou jednotkové a integrační testy a kontinuální integrace pomocí Travis CI. A pokud máte účet na GitHubu, tak se dnes také můžete poprvé přímo zapojit do vývoje naší aplikace.
Články strana 85 z 174
Commity a jejich popisky (commit messages) jsou často na okraji zájmu vývojářů. Přitom pokud se s nimi pracuje špatně, týmový vývoj často drhne a v průběhu historie projektu se zbytečně ztratí spousta užitečných informací. Pojďme se proto podívat, jak commity tvořit správně.
Konference JSConf.eu 2012, která se odehrála počátkem října, je bezesporu největší akcí svého druhu v Evropě. Do Berlína se tak na víkend sjely špičky javascriptové branže, profesionálové i nadšenci všeho druhu. Události těchto dvou dnů shrnuje následující reportáž.
V dnešním díle budeme pokračovat s tvorbou API pro stránky. Seznámíme se s NoSQL databází MongoDB a modulem Mongoose, vytvoříme první skripty v klientském frameworku AngularJS od Google a seznámíme se s dalšími nástroji, které zpříjemňují vývoj aplikací.
Asi před týdnem zpřístupnil Google všem vývojářům novou verzi Vývojářské konzole. V tomto článku si ukážeme, co se změnilo, co je nového, a k tomu přidám step-by-step návod, jak publikovat aplikaci.
Jednou z velkých překážek unit testů jsou závislosti. Jak otestovat třídu, je-li závislá na jiných, které nechceme našimi testy ovlivnit? Přesně o tom bude dnešní díl o testování: jak odstranit, nebo lépe – nahradit, závislosti testovaných tříd.
Od tohoto dílu začneme programovat aplikaci nad Node.js. Dnes si připravíme prostředí pro vývoj a vytvoříme API pro stránky. Řekneme si také něco málo o frameworcích a dokonce nasadíme i první verzi do cloudu.
Testy, které se krkolomně spouští, zobrazují nepřehledně výsledky nebo běží pomalu, budete spouštět málo a nakonec je přestanete psát. V článku pojednáme o tom, jak dosáhnout přesného opaku pomocí programu JsTestDriver. Ten umožní, aby se vaše javascriptové testy spouštěly snadno (třeba při každém uložení souboru v IDE), běžely rychle a navíc v několika prohlížečích najednou.
V závěrečném díle o návrhových principech GRASP (General Responsibility Assignment Software Patterns) si ukážeme několik modelových příkladů aplikace GRASP.
V tomto díle se podrobněji seznámíme se správcem balíčků v Node.js. A povíme si také něco málo o práci s moduly a o souboru package.json, který je součástí každého projektu a výrazně vám usnadní práci.