Přejít k navigační liště

Zdroják » Články » Strana 118 » Strana 118 z 174

Články strana 118 z 174

Články Různé

Ke konci roku patří neodmyslitelně bilancování všeho druhu, nevyhneme se mu ani my. Pojďme se ohlédnout za už téměř uplynulým rokem na Zdrojáku. Připomeňme si o čem se psalo, co se dělo a o čem se diskutovalo, jaká témata budila největší vášně a kde naopak panovala shoda. Rok 2010, sečteno a podtrženo…

Články Různé

K čemu vlastně máme všechny ty bezpečnostní politiky v prohlížečích? Vždyť jen brzdí kreativitu a nutí vývojáře vymýšlet obezličky a hacky, kterými je více či méně důmyslně obejít… Mají smysl, nebo byste taky všechny tyhle bezpečnostní opatření, které každého jen obtěžují, zakázali?

Články Webdesign

Videopřehrávač, zabudovaný přímo do specifikace HTML5, není jen pokusem nahradit „asfaltovou skvrnu“ přehrávačů ve Flashi. To, že video není přehráváno v pluginu, znamená, že s ním lze přímo manipulovat pomocí webových technik (JavaScript apod.) Dnes si ukážeme některé efekty, které lze s přehrávaným videem provádět.

Články Různé

Věci nejsou nikdy takové, jaké se zdají, a ani v titulku není to, co tam pravděpodobně čtete. O čem se budeme bavit? Schválně: Zkoušeli jste někdy vytvořit něco složitějšího pomocí CSS3 a přišlo vám to zbytečně komplikované? V tomto článku si ukážeme nástroje, které vám psaní CSS3 zjednoduší.

Články Různé

Požadavky na implementaci online platebních nástrojů naráží na Svatou Trojici „rozumných důvodů“: Nejde to, nikdo to nechce, je to složité. První dva tentokrát ponecháme stranou a ukážeme si, že implementace plateb pomocí platebního nástroje PayPal nezabere víc než 30 minut čistého času – pokud tedy víte jak na to.

Články Databáze

V předchozích dílech seriálu jsme si představili základní možnosti Doctrine 2. S nimi dokážete zajistit jednoduché mapování objektů na databázi. Dnes a příště se podíváme na první z pokročilejších témat, a to na životní cyklus entity, události, listenery a subscribery.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.