Přejít k navigační liště

Zdroják » Různé » Jak propagovat webový projekt

Jak propagovat webový projekt

Články Různé

Webové projekty se většinou po stádiích nápadu, nadšení a tvorby dostanou nakonec do stavu, kdy jsou hotové, spuštěné a netrpělivě očekávají první návštěvníky, kteří je katapultují k výšinám úspěchu, popularity a slávy. Někteří zůstanou jen u toho očekávání. Pojďme si říci, co udělat pro to, aby se naplnilo.

Úvodní prohlášení

Tento článek je určen především solitérním vývojářům a malým týmům. Pokud pracujete ve velkém SW studiu, pravděpodobně tyto věci řeší někdo jiný. Článek neobsahuje žádné nové informace ani převratná sdělení, přesto bude (snad) pro někoho užitečný. Naleznete v něm několik tipů a rad z oblasti, kterou mnozí skalní vývojáři pohrdají, a tou je marketing. Autor sám není žádný studovaný marketér, přesto se drze cítí oprávněn rozdávat rady – všechny chyby, o nichž bude řeč, totiž coby vývojář udělal, některé i víckrát.

Vývojáři mají různé motivace pro to, aby vyvíjeli weby a webové služby – někteří to dělají pro peníze, jiní pro radost a další pro zvýšení své popularity, nebo prostě proto, že něco takového potřebují, hledali a nenašli. Liší se také jejich očekávání – někteří chtějí, aby jejich výtvor používalo co nejvíc lidí, jiným stačí, že web přináší užitek jim, jejich kamarádům či určité skupině lidí. Někteří dělají web pro zákazníka, jiní ze své vnitřní potřeby realizují vlastní nápad. Ať už je motivace jakákoli, přijde u některých z nich nakonec okamžik, kdy je dílo dokončeno, spuštěno a funguje. Někomu to stačí, ale troufnu si tvrdit, že většina by ráda, aby jejich web lidé používali, a aby jich bylo když ne co nejvíc, tak alespoň přiměřeně hodně.

Problémem jednomužných projektů a projektů, vznikajících v malých týmech lidí (opakuji: nebavíme se o projektech na zakázku, na nichž pracují týmy ve větších studiích), je to, že jejich autoři jsou především odborníci na tvorbu webu. Málokdy je součástí malého týmu kromě programátora, grafika a kodéra i někdo, kdo se zabývá obchodem, propagací či projektovým řízením. A ačkoli jsou výjimky a „vývojářské renesanční osobnosti“, které zvládnou spravovat databázi, server, programovat, udělat grafiku, nakódovat HTML, udělat reklamní kampaň, propagaci a nakonec to i prodat, tak takových je jen hrstka. Většina týmů či vývojářů se dostane v okamžiku spuštění před otázku: Co teď?

Otázka je to pochopitelná: to, co uměli a v čem jsou dobří, už mají za sebou, a teď je čeká něco, co není jejich šálek kávy. Popularizace, propagace, komunikace s uživateli, udržování, rozvoj – zkrátka všechny ty věci, co Opravdový Programátor (definice Opravdového Programátora je k dispozici v článku Eda Posta Opravdoví Programátoři nepoužívají Pascal), považuje za soft skills, které nepotřebuje.

Sedávej, panenko, v koutě…

Marketing a reklama jsou jen způsoby, jak protlačit na trh nějaký šunt, jak ho vnutit lidem. Dobrý produkt, jako je třeba ten náš, se vnucovat nepotřebuje, lidé si ho najdou sami. – O. Ch., autor webové služby, 31 let.

Ano, v dějinách se už mnohokrát stalo,že kdosi udělal výbornou službu nebo výborný výrobek, a ačkoli o něm nikomu neřekl, tak si ho všiml náhodný kolemjdoucí obchodník, přemluvil dotyčného, aby to začal vyrábět ve velkém, a nakonec na tom pekelně zbohatl. Ten obchodník, samosebou – autor zemřel v bídě, chudobě a zapomnění, jak se na vynálezce sluší. Nebo se stalo, že z hříčky, vytvořené pro kamarády, se stal hit, módní vlna, která oběhla svět a kterou během pár let znal každý.

Tyto případy jsou bohatě dokumentovány v literatuře a mnohé tvůrce to vede k přesvědčení, že se nemusí o nic starat, že stačí mít jen perfektní produkt a úspěch přijde sám jako odměna za skvělý výtvor. Což je blud, jehož pomýlenost lze ukázat na kvantech perfektních produktů, které neuspěly. Bohužel, o nich se v knihách o marketingu moc nepíše (hezkou výjimkou je výborná kniha Merilla R. Chapmana, která nese název In Search of Stupidity: Over 20 years of high-tech marketing disasters a pojednává o slavných promrhaných příležitostech v IT – doporučuji k přečtení). Z oboru stačí připomenout osud technicky skvělého systému Video 2000, který nakonec na trhu podlehl objektivně méně kvalitnímu systému VHS, nebo třeba příklad CP/M-86. Ale zpět k webům.

Na webu platí totéž: Cesta k těm několika světlým příkladům technicky perfektních projektů, které uspěly, aniž by byly nějak masivně propagovány, je lemována pomníčky technicky perfektních projektů, které lidé nikdy nenašli, a které tiše skomíraly na okraji zájmu veřejnosti, kde nakonec, ačkoli oblíbené u hrstky odborníků, skonaly. Stejný osud pravděpodobně potká i váš projekt, pokud budete spoléhat na to, že si ho lidé sami najdou, ocení jeho kvality a řeknou o něm známým. Věřit, že zrovna váš projekt bude patřit do toho zlomku promile úspěšných, je sázka do hodně nejisté loterie.

Propagovat!

Pokud chcete, aby váš web lidé používali, musí se o něm nejprve dozvědět. To je jednoduchá souvislost, která je zřejmá každému. Zároveň je to vhodný okamžik pro anketní otázku – pokud jste někdy nějaký web či webovou službu udělali, jak jste jej propagovali (či propagujete)? Můžete zvolit i víc možností.

Jak propagujete svůj web či webovou službu?

Když se bavím s tvůrci různých webových služeb, setkávám se často s tím, že jsou v této otázce buď bezradní, nebo naopak až moc tvůrčí. Buď je nenapadají ani ta nejprostší řešení, nebo naopak shledávají prostá řešení nedůstojnými a hledají netradiční postup, něco, co nikdo nevyzkoušel, něco, co bude naprostá bomba, pokud to vyjde – a ono to v naprosté většině případů nevyjde!

Reklamu přes AdWords, bannery nebo v časopisech dělá každý ňouma. Chci něco neotřelého, něco nevšedního, něco s nápadem, co bude stát málo peněz a přitom to bude bomba, a tak mě napadlo udělat propagaci pomocí letáků! – N. N., marketingový pracovník, 33 let

Říkejte si tomu extrém, ale navrhuji, abychom šli tvrdě a bez prodlení zaútočili skutečně masovou letákovou kampaní. – Arnold Rimmer, ťulpas.

Pro propagaci platí opět to, co bylo řečeno výše – ano, někdy se někomu opravdu povede výborná reklamní kampaň na netradiční produkt naprosto nevšedním způsobem: na Facebooku, na Twitteru, v blogu, na YouTube, na MySpace… O takových příkladech se pak píše v časopisech, kde si to přečtou lidé z marketingu a pokoušejí se zopakovat stejný postup se svou zubní pastou, krémem na boty, pracím práškem, mobilním telefonem či inovativním katalogem webových stránek. V týmu se zaklínají módními výrazy jako „virál“ a „WoM“ a „Facebook“, a nakonec stvoří přesnou kopii původního vzoru, která nefunguje: virál si lidé neposílají, o produktu se nijak nešušká, PR blog nikdo nečte a facebooková stránka je stále prázdná a bez fanoušků.

Pokud se vydáte stejnou cestou, pravděpodobně pohoříte taky, i když se u toho můžete dobře pobavit. K tomu, aby netradiční kampaň zafungovala, je potřeba mít opravdu dobrý a netradiční nápad (ne, „uděláme stránku na Facebooku!“ není moc netradiční a nestačí), chytlavý produkt a štěstí. Pokud to všechno budete mít, převálcujete s minimálními náklady trh. Ale ačkoli je možný zisk velký, pravděpodobnost výhry takového „marketingového jackpotu“ je opět ostudně malá a stavět na ní plán vývoje webu je v lepším případě přehnaně optimistické, v horším čirý nerozum.

Média

Média zaspala dobu a na webu je už nepotřebujeme. Sociální sítě a Web2.0 přinášejí nové možnosti propagace, takže nás média zajímat nemusí. – K.V., tvůrce webů, 29 let

Problémem spousty vývojářů je, že žijí ve světě technologií budoucnosti, a klasická média buď záměrně ignorují, nebo je nevnímají jako zajímavá. Web je sice mocné informační a společenské médium, ale na dobu, kdy „občanská webová žurnalistika 2.0“ významněji nahradí časopisy, noviny a klasické webziny, si ještě počkáme. Do té doby se musíme smířit s tím, že média (především ta webová) mají v propagaci webů, webových služeb a aplikací nezastupitelnou a významnou úlohu.

Před časem jsme se střetli s jedním známým, když jsem doporučoval autorům malých webů, aby nespoléhali na to, že si novináři najdou informace o novinkách na jejich blogu, a pro jistotu to futrovali tiskovou zprávou. Známý oponoval, že to je starý postup, že na západě to už funguje jinak, a že některým webům stačí bohatě jen to, že napíšou o novinkách na svůj blog, nikomu nic posílat nemusejí. Ano, to je pravda – ale opět je tam to čertovo kopýtko: některým webům. Nikoli každému a nikoli většině. Až bude vaše pozice na trhu taková, že budete opravdu zajímaví, budou média stát u vašeho blogu frontu a čekat na každou zprávu, co jim pustíte. Jenže to bude, až budete známí, slavní a důležití – zatím se bavíme o okamžiku, kdy jste právě spustili nový web. (Pokud jste známí, slavní a důležití už byli, tak je velká šance, že se nový web s vaší popularitou sveze – zkuste to a uvidíte.)

Když si tedy shrneme vše výše napsané: I na webu platí, že produkt, ačkoli je technicky špičkový, pravděpodobně neuspěje, pokud nebude mít dostatečnou propagaci. Netradiční propagace je výtečná, pokud se povede – ale to je nejisté; je proto lepší mít v záloze i klasické postupy propagace pomocí reklamy a médií, a vhodně je kombinovat s těmi méně tradičními.

Reklamní kampaň si můžete zkusit udělat sami – zadat textovou reklamu do AdWords není těžké a zvládnete to, i když efektivita bude mnohem menší, než kdyby ji pro vás dělali reklamní profesionálové, kteří se věnují dnes a denně sledování různých ukazatelů efektivity, nastavování parametrů a ladění kampaní k co nejvyššímu zisku. Ale předpokládejme, že na profesionála nemáte, a musíte si vystačit s tím, co zvládnete.

Tisková zpráva

Posílat tiskové zprávy je takové vnucování se médiím, to bychom dělali práci za ně. Podle mého je to zbytečnost. – Š.L., provozovatel webových služeb, 32 let

Věc, kterou zvládnete stoprocentně, je poslání tiskové zprávy do médií. Tiskovou zprávu neposíláte proto, abyste dělali práci za líné novináře, ale proto, abyste jim dali vědět o svém produktu nebo o novinkách, a nemuseli se pak rozčilovat, že ti ignoranti o vašem produktu nepíšou (podobně jako jsem se rozčiloval v minulosti já – pozn. aut.)

Od mnohých vývojářů – freelancerů slýchám, že by klidně a rádi tiskovou zprávu poslali, jen nevědí jak na to. Nevědí co napsat, jak to napsat a komu to poslat. Většinou ani žádnou tiskovou zprávu nikdy neviděli. Pojďme si tedy shrnout některé zásady pro psaní a posílání tiskových zpráv.

Jak napsat TZ

Při psaní tiskové zprávy mějte na paměti, že méně znamená více (tedy: nevykecávejte se jako autor tohoto článku), ale přitom v ní musí být vše podstatné. Podstatné je: Co, kdo, kdy, jak, proč… Tohle všechno se musí vejít do jednoho (prvního) odstavce, a hlavní část (kdo a co) by se měla vejít do titulku.

Celá tisková zpráva by se měla vejít na jednu normostranu, a to včetně hlavičky a patičky. Začněte shrnutím, které se vejde do titulku („Web TotalKomunital nabízí chat a uživatelské blogy“). V prvním odstavci rozepište to podstatné, plus mínus třemi větami. Pokud představujete web, nezapomeňte na odkaz! Další dva či tři odstavce můžete věnovat nějakým podrobnostem (popisu toho, co to je chat, proč ho spouštíte, jak skvělé jsou blogy, jak to zvýší užitnou hodnotu vašeho webu), popřípadě to můžete zpestřit nějakým hezkým výrokem – jistě máte mezi uživateli někoho zajímavého, kdo vám k tomu dvě věty řekne, nebo nakonec můžete říct něco sami. Nezapomeňte u takové citace napsat, kdo ji řekl a co je to zač („… uvedl vedoucí vývojářského týmu Josef Sádlo“).

Do patičky nezapomeňte napsat kontakt na sebe či na někoho, kdo poskytne další informace. Ideální je mail a telefon, vhodný je i odkaz na web.

To, že by tisková zpráva měla být bez hrubek, je samozřejmost, stejně tak by měla být stylisticky minimálně na té úrovni, jaká je obvyklá v médiích (jestli to je málo nebo hodně, to posuďte sami).

Komu poslat TZ

Předpokládejme, že budeme psát především do webových médií. Pak je odpověď jednoduchá: Pošlete ji v první řadě odborným magazínům o webu, které sami čtete! Najděte si redaktora, o kterém jste přesvědčeni, že by ho vaše služba mohla zaujmout. Na stránkách magazínu na něj většinou naleznete kontakt. Pokud ne, pošlete to na mail redakce, a zkuste připsat prosbu o přeposlání. Pak si vytipujte média, které čtou budoucí uživatelé vašeho webu (předpokládejme, že v tom, kdo je uživatel webu, máte jasno od počátku). Posílat TZ masivně na adresy pěti set novinářů, které jste získali od kamaráda z PR agentury, nemívá většinou moc dobrý efekt.

Mimochodem, víte že třeba u nás na Zdrojáku nemusíte ani psát mail, ale můžete si sami přidat zprávičku?

Jak poslat TZ

Tiskovou zprávu pošlete mailem. Pokud chcete, aby si ji novinář opravdu přečetl a nezahodil ji hned, jak mu přijde, je dobré dodržet určité zásady:

  • Do předmětu mailu napište „Tisková zpráva“ nebo „TZ“.
  • Do předmětu mailu napište oč jde. „Nový web spuštěn“ není vhodný titulek, „Web o HTML5 pro vývojáře“ zní podstatně líp.
  • V mailu nejprve pozdravte, představte se a napište to nejdůležitější – tedy zopakujte první odstavec tiskové zprávy. Pokud je TZ krátká, dejte ji do mailu celou, jinak použijte klidně univerzální floskuli „Další informace naleznete v přiložené tiskové zprávě“…
  • V mailu uveďte na sebe kontakt („Pokud máte další dotazy, neváhejte mne kontaktovat“).

Počítejte s tím, že pokud se novinář rozhodne tiskovou zprávu vydat, tak ji nebude chtít přepisovat, ale použije copy-paste. K mailu proto přiložte tiskovou zprávu, ideálně ve formátu MS Word nebo ODT (z PDF se leckdy špatně kopíruje). Dobrý nápad je vytvořit na svém webu sekci „pro tisk“, kde budete zveřejňovat své tiskové zprávy jako HTML stránky, vždy s odkazem na příslušnou verzi v DOC, ODT, popř. RTF. (Nezapomeňte u každé TZ uvést datum!)

V tiskové zprávě se pokud možno vyhněte superlativům a sebechvále. „Nejlepší web ve střední Evropě s unikátními možnostmi a ojedinělým chatem“ si nechte od cesty; volte spíš neutrální výrazy a formulace. Pokud jste přesvědčeni, že se vám něco opravdu povedlo a chcete na to upozornit, napište to věcně a pokuste se stručně vysvětlit, proč je to tak unikátní.

Vyvarujte se i požadavků typu „Dejte mi vědět, kdy a kde informace vyjde“. Berte tiskovou zprávu jako jednosměrnou komunikaci, jako ping do médií, která má upozornit na to, že jste něco udělali. Víc od toho nečekejte a pro jistotu počítejte s tím, že tisková zpráva na některých webech ani nevyjde.

Žádná věda

Účelem tohoto článku bylo připomenout vám, českým tvůrcům webů a malým vývojářským týmům, že nelze spoléhat na příslovečné štěstíčko, které si sedne na váš web, ale je zapotřebí jít mu trošku naproti. Není nutné hned investovat statisíce do reklamních kampaní, kupovat si PR zprávy a články nebo si způsobit mozkovou křeč při vymýšlení kreativní propagace – stará dobrá tisková zpráva stále funguje a není složité ji napsat. (Ostatně stejná pravidla jako pro tiskovou zprávu platí například i v případě, že budete psát třeba známým blogerům; pak můžete být sice o něco neformálnější, ale základní pravidla, viz výše, platí.) Důležité je pamatovat si, že za slušnou tiskovou zprávu vám žádný novinář hlavu neutrhne – přinejhorším ten mail zahodí.

Ať se vašim projektům daří a – nebojte se dát o sobě vědět!

Pokud se chcete na něco ohledně propagace zeptat, máte nějaký zaručený recept, o který se chcete podělit, chcete ostatní tvůrce varovat před chybami, co jste udělali, nebo je vám něco nejasného, jste vítáni v našem Fóru, kde je pro toto téma vyhrazena sekce Marketing, reklama, propagace.

Komentáře

Subscribe
Upozornit na
guest
23 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
pek

Jůů, dobrej článek. Asi dneska odpoledně nějakou tiskovou zprávu napíšu :^)

Inkvizitor

Tož to máme radost, strýcu.

tomaash

Neplánujete rozšířit téma na menší seriál? Myslím, že se článek docela povedl, ale určitě je stále mnoho dalších věcí, které by daly k tématu propagace projektů napsat.

jiravanet

A můžu říct, že se v tom celkem poznávám. Určitě tedy díky za shrnutí, připomenutí a předání správných informací.
Myslím, že toto je takové lehké navázání na tento článek http://zdrojak.root.cz/clanky/vyvojar-si-jen-s-programovanim-nevystaci/, tak jsem zvědav na reakce zde.

Aredhel

Velmi dobre popsano, zrovna rozjizdim svuj prvni rozumny web, tak se mi informace z clanku budou hodit. diky :)

Oldřich Vetešník

Děkuji za trefné info, vždycky jsem tak trochu bloumal, co to ty tiskové zprávy jsou.
Pokud se mi někdy podaří něco zajímavého vytvořit, vyzkouším. :)

norbertlaposa

Mam celkem problem s propagaci me sluzby urcene zejmena pro web designery (http://www.onxshop.com). V poslednim pul roce jsem s tim zacal neco delat a cca pred 14ti dny jsem dosel k zaveru, ze bez psani „článků“, ktere budu publikovat na blogu te vlastni sluzby a posilanim tech clanku jako tiskovou zpravu do medii se nemam sanci nikdy prosadit.

Vsiml jsem si totiz jednoho faktu, ze bez psani, mluveni a presentovani nepresvedcite lidi, ze necemu rozumite. Muzete byt v necem nejlepsi na svete, muzete vymyslet neco genialniho, ale pokud to nepublikujete, tak se to nema zadnou cenu. Vymyslet sofistikovane CMS/eCommerce a dat ho „online“ je teprve prvni krok. Je nezbytne nutne o tom dile publikovat do relevantnich medii. Jinak jste odkazani pouze na „word of mouth“, ktere vam sice muze zajistit obzivu, ale rozhodne ne zasadni prosazeni na trhu.

Znam plno slavnych lidi, kteri jenom mluvi, pisi a mluvi a nikdy nic poradneho neudelaji, ale presto ziskaji image nejlepsich expertu v oboru.

Psat o tom co mate v hlave je nutne. Ja jsem dnes ve stadiu, kdy mam pripraveno cca 20 temat (clanku) a az se mi podari vsechny ty clanky dokoncit, tak je zacnu postupne publikovat a posilat jako PR do medii. Dale jsem vyhranil rozpocet, ktery utracim na konzultacich s obchodnimi poradci. Marketingem jsem vzdy pohrdal a dnes je to hlavni predmet meho profesniho rozvoje!

mikiqex, Q3X & QPDB

Já to znám… měl jsem diplomku, jejíž náplní bylo v zásadě vytvoření nového, čistě datově orientovaného paradigmatu používání a zpracování informací na internetu. Motivací byla současná a bohužel rostoucí zaplevelenost internetu. Na podporu tohoto tvrzení jsem sestrojil funkční klient-server řešení, pro PC, PDA a browser.

S projektem jsem se zúčastnil soutěže, kde to ale nejspíše pochopili tak, že jsem „jenom“ napsal nějaký klientský SW na zobrazování a úpravu dat pro nějakou webovou aplikaci a moc je nápad nenadchl…

V mém případě šlo tedy o ukázkové selhání propagace. Autor není schopen posoudit, jaký jeho projekt je (protože je samozřejmě nejlepší :) a pokud neumí svým entuziazmem nakazit i ostatní, mohl si kolikrát ušetřit práci (pokud on sám nebude hlavním uživatelem, jakož tomu bylo naštěstí v mém případě :) A v tomto případě by měl takříkajíc vyhledat pomoc. Zatím stále hledám…

norbertlaposa

Velmi rozumne napsano. Moje vyhoda je, ze to nepouzivam jen sam, ale je to v produkcnim prostredi uz hezkych par let. Vsichni kterym system predvedu osobne z toho nadseni jsou a vsichni kterym poslu link z toho nadseni ani trochu nejsou. Moje nevyhoda je, ze to jeste neumim vyjadrit ve psane/kreslene/nah­rane prezentaci, pouze „na zivo“. Marketing me vsak zacina bavit vic a vic, takze je na co se tesit :).

mikiqex, Q3X & QPDB

Děkuji za pochvalu :) Ono se stačí podívat na to, jak začínali dnešní megalomani, třeba Facebook. Ten začínal v únoru 2004, Twitter o dva roky později. Jeden nikdy neví, co lidi zrovna chytí (FourSquare), takže to chce prostě vytrvat, zdokonalovat, ukazovat… ale nespamovat!

the nikdo

Koukal jsem se na ty tve stranky a je to moc pekny!
Mel bych jednu radu: Udelej nejake video demo, dej to na youtube at jdou videt vsechny moznosti toho frameworku.

keff

Imho první věcí, kterou můžete udělat, je říct co vlastně nabízíte. Otevřel jsem si vaši homepage a vypadlo na mě toto:

„Onxshop is a revolutionary software product which provides innovative, cost effective solutions to the challenges of modern website management. You can have a state of the art Content Management System with fully functional eCommerce facility, …“

Mumbo jumbo corporate biztalk, zavírám tab (společně s dalšími 80 % návštěvníků) a jdu někam, kde mi nabídnou např. „námi spravované CMS“.

Až si přeberete tohle, můžete zkusit posun od „co já mám“ k „jaké problémy vám tím vyřeším“. Výbornou ukázku najdete např. v http://earn1k.com/members/implementation-matters/ (viz „Notice how it’s all about Andrew, not the client.“)

Ale mluvit, mluvit, psát a tlačit se kam to jde je jinak výborná strategie – jen se ten pracně přilákaný návštěvník musí dozvědět, k čemu mu bude to, co mu chcete prodat. Nejlépe do 5ti vteřin.

norbertlaposa

Mate pravdu, ja jsem v jiz presunutem vlaknu zminil, ze to mumbo jumbo je tam spise z historickych duvodu. Vaši radu si beru k srdci, take mam rad strucne a jasne informace.

Vse zde ukazuju na to, jak je potrebne psat o marketingu i na technicky orientovanem webu jako je root.cz. Z valne vetsiny zdatnych developeru se postupem casu stanou businessmeni, nebo zakrni nekde ve sklepe :). My, staří vlci co navstevuji root.cz jiz pres 10let zde podobne clanky velmi ocenime.

Co se tyce copywritu, tak jsem si dokonce koupil knihu Web Copy That Sells od Maria Veloso. Jeste jsem ji celou neprelouskal, ale dost zajimavych informaci jsem tam jiz nasel. Napriklad AIDA principle, ktery musite takrka vzdy uplatnit: Attention, Interest, Desire, Action. S marketingem jsem na zacatku, takze kazdy dalsi clanek podobneho razeni zde s chuti prectu.

Matěj Konečný

Děkuji za zajímavý a podnětný článek, v těchto věcech jsem naprosto neorientován a přitom mě docela zajímají. Přidávám se k prosbě o pokračování.

Jarda Cvrček

Děkuji za pěkný článek. Je příjemné najít na zdrojáku informace i z trochu jiného avšak souvisejícího tématu.

Vláďa Macek

Velmi zajimavy clanek pro kohokoli, kdo neco tvori.

Souhlasim, ze psani TZ muze byt velmi dobra strategie, nicmene jsem se tesil, ze se rozeberou i dalsi moznosti pro nekoho, kdo ma na propagaci rozpocet >0 (nejlepe serazeno od nejmensiho).

Proto s napetim cekam na pokracovani a jeste jednou dekuju.

P.S.: O copywritingu by to bylo taky super.

tomasmatejicek

Tady si někdo plete pojmy s dojmy…

mahrlo

Divízia priemyselnej meracej a regulačnej techniky má vo svojom sortimente:

– snímanie a meranie teploty, snímanie výšky hladiny, meranie prietoku
– snímanie a meranie tlaku a vlhkosti
– prevodníky neelektrických a elektrických veličín, napájacie zdroje,
– zobrazovacie a ukazovacie prístroje, regulátory teploty a tlaku,
-priemyselné armatúry a ventily
– zaoberáme sa technickým poradenstvom
Partneri: Energonova , JSP, Rawet, BD Sensors, Manomer, Rosemount, Comet system, Larm, Krohne, Microwell, Badger Meter. Metra Šumperk, Regada, Prematlak
http://www.priemyselne.eshopmahrlo.sk

MaRweb.sk

Dobrý článok ale veľa vecí nefunguje propagoval som svoj web http://www.marweb.sk asi dva roky cez blogy,články ,back linky a nejaké zázraky a prínosi som nevidel tak nevie ako to vlastne teraz je.

koudelka

Hledáme cesty jak propagovat naši službu online chatu chatini.cz. Ale řekněte někdo, jestli se nemýlím, že zde je popsáno jen jediné řešení – tisková zpráva.

Ta ale funguje úplně stejně jako netradiční kanály popsané výše. Média ji budou přebírat jen pokud bude mít docela zázračný obsah. A ten holt všichni nemáme.

Enum a statická analýza kódu

Mám jednu univerzální radu pro začínající programátorty. V učení sice neexistují rychlé zkratky, ovšem tuhle radu můžete snadno začít používat a zrychlit tak tempo učení. Tou tajemnou ingrediencí je statická analýza kódu. Ukážeme si to na příkladu enum.