V třetí části týkající se javascriptového frameworku Dojo se podívame na práci s AJAXem a na používání animací. V obou případech si můžete vybrat mezi jednoduchým (pohodlným) způsobem volání na jedné straně a mocným (flexibilním) API na straně druhé.
Archiv autora: Martin Hassman
Martin Hassman
Martin Hassman založil a řadu let vedl magazín Zdroják, absolvoval VŠCHT Praha, pořádal řadu konferencí, pomáhal s rozšířením otevřených technologií, byl u založení projektů CZilla, Dáme roušky a dalších. Vymyslel a dva roky vedl dobrovolnický projekt Movapp pod Česko.Digital. Nyní pracuje jako produktový manažer v datové platformě Golemio.cz.
Jaké knihy vyšly v květnu? Namátkou: Údržba kódu převzatých programů, Destilované UML, Planeta Google, Cracking Drupal nebo Using Google App Engine. Náš redakční výběr vás seznámí se zajímavými knihami u nás i ve světě.
Dojo Toolkit patří mezi populární javascriptové frameworky. V dnešní druhé části vás seznámíme s nástroji pro práci s DOM a kaskádovým styly.
V čem dnes programuje František Fuka aka Fuxoft? Čím se zabývá? Kdy prvně přišel do styku s počítači? Proč a jak začal programovat? Jaké počítačové hry hraje? Co se mu líbí na Googlu? Na to vše najdete odpovědi v dnešním rozhovoru.
V Praze proběhl EuroDjangoCon. Spouští se registrace na WebExpo 2009. W3C mikrobloguje. Jetpack umožní lepší rozšiřování Firefoxu. Google začíná s podporou mikroformátů a RDFa. Souhrn událostí za květen. Stručně, jasně, přehledně.
Dojo Toolkit patří mezi populární javascriptové frameworky. V nadcházející sérii článků vám představíme jeho základní vlastnosti. Dnes začneme obecnými informacemi.
Co jsou to mikroformáty? K čemu slouží a proč je používat? Jak by mohly mikroformáty využít webové prohlížeče a jak vyhledávače? Na to se dnes pokusíme ve stručnosti odpovědět.
Nedávno jsme si vytvořili pěknou implementaci Wolfensteina. Dnes do ní vedle hráče přidáme i další bytosti – strážce. Ti budou hráče vytrvale pronásledovat, pokud jim v tom nebude zrovna bránit zeď nebo jiná překážka. Jakmile hráče dostihnou, tak se na něj upřeně podívají a…
Posledně jsme naši implementaci Wolfensteina zrychlili, dnes ji pro změnu zkrášlíme. Přidáme do herní plochy (do našeho hradu) několik objektů, s pomocí kterých herní prostředí vytvoří tu správnou atmosféru. Prováděné změny v kódu budeme komentovat, abyste jim porozuměli a příště to zvládli sami.
Možná si ještě vzpomenete na článek, ve kterém jsme vytvářeli Wolfensteina pomocí JavaScriptu přímo v prohlížeči. Dnes budeme pokračovat. Nejprve zlepšíme rychlost a pak začneme vylepšovat hru samotnou. Opět budeme používat pouze HTML, JavaScript a kaskádové styly.