Podělím se s vámi o svoje zkušenosti, zdary i nezdary se zakládáním a provozováním kroužku programování pro děti ze základní školy.
Archiv autora: Luboš Račanský
Luboš Račanský
Snažím se pořádně dělat IT, které mě živí. Jsem Javista (sňatek z rozumu), ale zamiloval jsem si Groovy. Mám blog, kam píšu i věci mimo softwarové inženýrství.
Netriviálních úloh programování pro děti není nikdy dost. Ukážu vám úlohu Železniční přejezd, na jejímž vzniku jsem se podílel.
Bus faktor je číslo, které říká, kolik lidí by muselo odejít, aby to vážně ohrozilo projekt. Nejhorší číslo je 1. Z pohledu manažerů, by bylo skvělé, kdyby lidé byli snadno zaměnitelní jako součástky stroje. My si někdy můžeme nafoukaně myslet, že jsme takřka nepostradatelní (i když jako manažer bych se snažil takových lidí zbavit). Pravdou je, že každý je nahraditelný. Otázkou je, za jakou cenu.
Konference učIT jinak byla určena učitelům informatiky všeho druhu. V článku uvedeme některé z aktivit a nástrojů, které byly na akci představeny. Hodit se můžou všem, kdo se snaží ukázat informatiku (nejen) dětem.
Občas bývám u pohovorů a chci se podělit o své zážitky. Myslím, že by mé poznámky mohly některým z vás pomoci s přípravou na takový pohovor.
Akce Hour of Code se účastní desítky milionů žáků z mnoha zemí světa. Jejím cílem je ukázat, že informatika je zábavná a tvůrčí, že není třeba se jí bát, a že to zvládne každý.
Překlad textu Roberta C. Martina Make the Magic go away z roku 2015.
Překlad staršího textu Why OO Sucks of Joe Armstronga.
Specifikace nikdo nečte. Proč? A jak to zlomit? Tipy Joela Spolskyho.
Překlad článku Rule of 30 – When is a method, class or subsystem too big?