Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Návrh formulářů pro mobilní zařízení

Návrh formulářů pro mobilní zařízení

Známý server UX Booth publikoval poměrně rozsáhlý článek na téma návrhu formulářů pro mobilní zařízení. Mezi probíranými tématy najdete:

  • umístění label elementů
  • redukce rozsahu formulářů na nejnutnější pole
  • slučování více polí
  • využití výhod mobilních zařízení (např. automatický výběr polohy pomocí GPS)
  • rozdělování formulářů na kratší kroky
  • rozdíl v použití rozbalovacích seznamů a automaticky doplňovaných textových polí
  • vhodné výchozí hodnoty

Článek rozhodně není vyčerpávající studií, ale přívětivě čtenáře uvede do problematiky rozdílů návrhu formulářů pro různá zobrazovací zařízení. Všechny probírané části jsou podpořeny vhodnými obrazovými srovnáními „velké“ a „malé“ verze existujících formulářů. Pokud jste již nějaké formuláře pro mobilní zařízení navrhovali, může vám článek sloužit i jako zdroj argumentů pro a proti vašim vlastním rozhodnutí při návrhu.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
2 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Deafboy2v1

Z pohladu usera… by som za „rozdelování formuláru na kratší kroky“ lamal nohy. Hlavne na pomalsom pripojeni. Hlavne ked posledny krok vyzaduje javascript a musim sa po obnoveni stranky vratit uplne na zaciatok. Mam to rad :)

dasim

Stačí si přečíst danou část v článku a nemusíte nikomu lámat nohy.

„…it is often recommended to have the minimal number of page loads as possible. There are exceptions where this rule can be broken to improve input selections.“ následované velmi specifickým případem opravdu rozsáhlého formuláře na AirAsia.com s přidaným varováním:

„Splitting a long form into a few smaller steps could be a good approach to make mobile forms easier to use. But, don’t over do it. You don’t want your users to feel like it’s a never-ending task.“

Tenhle článek dává specifické rady pro specifické případy.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.