Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Mozilla s Epic Games portovali Unreal Engine 3 do JavaScriptu (AKTUALIZACE: Demo je veřejné)

Mozilla s Epic Games portovali Unreal Engine 3 do JavaScriptu (AKTUALIZACE: Demo je veřejné)

Zprávičky JavaScript

Nálepky:

O 3D hrách i 3D aplikacích na webu obecně se poslední roky mluví čím dál víc. Většinou v souvislosti s WebGL, jehož implementace napříč prohlížeči ovšem ještě chvíli potrvá.

Portování Unreal Enginu 3 zabralo týmu programátorů 4 dny. Více podrobností najdete v článku Mozilla is Unlocking the Power of the Web as a Platform for Gaming.

Ukázka z videa zatím není veřejně k vyzkoušení, pokud přesto máte zájem, zkuste dřívější podobné demo BananaBread, staré asi půl roku, ale postavené na jiném enginu.

Aktualizace: Nyní je už k dispozici veřejné demo, vyzkoušejte si ho na www.unrealengine.com/html5 (počítejte s tím, že se poměrně dlouho načítá).

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
hrach

Vyzva k vyzkouseni vychazi z nepochopeni, co se vlastne stalo. Port Unreal enginu je jedinecny tim, ze vyuziva asm.js. Pokud tedy si ma ctenar neco vyzkouset, tak musi mit Nightly (kde snad, nejsem si jist, jestli je to uz v mozilla-central mergnute) je podpora pro efektivni kompilaci asm.js + musi najit nejaky kod, ktery vyuziva asm.js pro webgl. Pul roku stare demo to nebude.

Pavel Franc

Tak i to dle Martina „půl roku staré demo“ (které je v aktuální podobě staré zhruba týden) je nově zkompilováno pomocí Emscripten s přepínačem pro asm.js a navíc i podporuje multiplayer pomocí webRTC (zatím pouze ve FF, v Chrome je bugísek).

Ohledně zařazení podpory asm.js do nightly doporučuji článek
http://blog.mozilla.org/luke/2013/03/21/asm-js-in-firefox-nightly/

Zbyso

Ahoj, demo se mi spustit nepovedlo, popravde taky pisu hru ve WebGL, ktera je k videni zde http://slimetribe.php5.cz s pomoci rozsireneho frameworku Three.js a nemam problemy s kompatibilitou nebo nutnosti mit nainstalovanou nightly ;)

Vít Michalek

No tak mám staženou verzi 23 co sami doporučuji, ale ani tak toto demo nespustim. Pry nemam podporovaný prohlížeč :)

Huge

Nejspíš nemáš podporavanou gradickou kartu pro WebGL. Měl jsem to tak např. s Intel X3100, ale dá se to ohackovat v about:config, zkus pohledat.

Cesta URL: co se děje, než se načte webová stránka

Když do adresního řádku prohlížeče napíšete webovou adresu a stisknete Enter, spustí se fascinující řetězec procesů, které propojují váš počítač s celým světem. Od překladu doménového jména na IP adresu, přes navázání šifrovaného spojení, až po vykreslení každého pixelu na obrazovce - to všechno se odehraje během zlomků sekundy. Pojďme se podívat, co se mezitím děje pod kapotou webu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku