Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Ještě k programování

Ještě k programování

Zprávičky Různé

Zajímavý doplněk k páteční diskusi o programování přináší článek Billa WagneraEmbrace detail, and ignore detail at the same time.

Upozorňuje na zásadní rozdíl mezi školním přístupem, kde je potřeba, aby student poznal každý detail, porozuměl mu, vyhrál si s ním. „Ve školním prostředí se musíte věnovat každému detailu a nesmíte nic brát za dané,“ píše Wagner. Navíc „školní projekty“ jsou stavěné na dobu jednoho semestru pro jednoho člověka či malou skupinku lidí – vše je podřízeno cíli „naučit studenty“.

Praxe ale pak vypadá jinak – mnohem větší týmy, mnohem rozsáhlejší projekty, a cílem není naučit se něco nového, ale vyhovět zákazníkovi. Studenty čeká podle autora v práci asi nejtěžší úkol – naučit se, které detaily musí opominout. Naučit se spoléhat na cizí knihovny a komponenty a na práci kolegů. Samozřejmě je zapotřebí být dál pečlivý v některých detailech (např. v psaní kódu), ale nebabrat se s něčím, co už funguje a existuje (známá „reimplementace třídicího algoritmu“).

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Vitest 4.0 – nové vizuální testování, lepší debugging a stabilní Browser Mode

Nová verze Vitest 4.0 posouvá hranice testování webových aplikací. Přináší stabilní běh testů přímo v prohlížeči, podporu vizuálního regresního testování i chytřejší práci s lokátory a typováním. Vývojáři tak získávají robustnější, rychlejší a přehlednější nástroje pro zajištění kvality UI i logiky aplikací.