Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Jak vypadají widgety podle W3C

Jak vypadají widgety podle W3C

Peter-Paul Koch na svém blogu představuje widgety, které standardizuje připravovaná specifikace Widgets od W3C (ano, přesně ta specifikace, která je v konfliktu s patentem Applu). PPK se domnívá, že widgety se stanou budoucností mobilního webu, protože jsou jednoduché na vytváření (HTML, CSS, JavaScript…) a šetří přenesená data.

Widget je webová aplikace, kterou si uživatel nahraje do svého mobilního zařízení a spouští jako běžnou aplikaci. Myšlenkou samozřejmě je standardizovat tyto widgety pro všechna mobilní zařízení a vytvořit tak jednotnou platformu. To je ovšem hudba budoucnosti. Za rozpracovanou specifikací dnes stojí Opera Software a Vodafone (nedávno začala spolupráce s T-mobile). Více se o widgetech dozvíte v textu Introduction to W3C Widgets. Co myslíte, mají W3C widgety šanci stát se jednotnou platformou pro mobilní zařízení, jaká tady dosud chybí?

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
blizz_boz

HTML CSS JavaScript namiesto plnohodnostnych tecnológií na vývoj desktopových aplikácií? no tak to dufam ze ne… Vyvjat aplikacie v Javascripte moze fakt len masochista.

Stefan

On je Firefox napsán v javascriptu ?

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.