Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Problém vyřešen. Intextová reklama Billboardu již přístupnost nesnižuje

Problém vyřešen. Intextová reklama Billboardu již přístupnost nesnižuje

Zprávičky Webdesign

V prosinci jsme vás informovali o tom, že Intextová reklama společnosti Billboard zhoršuje přístupnost webů nevidomým uživatelům. Dnes to již není pravda, společnost Billboard problém rychle opravila. Vložené reklamní sekce mají nastaveno display:none, odečítače obrazovky proto jejich obsah přeskakují a nevidomí uživatelé mohou opět plynule číst obsah webu. Radek Pavlíček z projektu Blind Friendly Web se k tomu vyjádřil:

Problém s intextovou reklamou opět poukázal na tři věci, na které se při testování přístupnosti často zapomíná. Drobná chyba v kódu může být pro handicapovaného návštěvníka kritická a může mu práci s webem znepříjemnit. Odstranění chyby nemusí být pracné a složité, často i jednoduchá úprava, která nijak neovlivní vzhled či funkčnost webu pro běžné uživatele, může přístupnost výrazně zvýšit. Při testování přístupnosti je potřeba stále více klást důraz na reálnou přístupnost webu a testování provádět i za pomoci asistivních technologií, které handicapovaní návštěvníci při práci s webem používají. Jen tak je možné odhalit všechny potencionální problémy.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Strategie a AI jako klíč. Do Prahy přijely špičky technologického světa

WebExpo 2025 ukázalo, jak se tvoří budoucnost. Třídenní technologická konference WebExpo 2025 přivedla do Prahy světové i české experty, kteří nabídli inspiraci napříč obory. Hlavním tématem byla propojenost disciplín, význam AI a potřeba otevřenosti vůči novým výzvám – včetně podpory legální imigrace. Ukázalo se, že inovace vznikají nejen v Silicon Valley, ale i tam, kde se nebojíme myslet jinak.