Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » HTML5: Zastavte hype

HTML5: Zastavte hype

Zprávičky Webdesign

„Jak Apple a Google oznámili podporu HTML5, stal se z tohoto pojmu buzzword měsíce,“ píše v článku A HTML5 Primer for the Overwhelmed na weblogu vývojářů ExtJS Michael Mullany. „Hledali jsme zaměstnance se zkušenostmi s HTML5, a uchazeči nám jako ukázku schopností HTML5 předváděli ledacos, od jednoduchých animací v JavaScriptu po efekty v CSS3. Stejně jako se na konci minulého desetiletí staly AJAX a Web2.0 široce používanými (a zneužívanými) nálepkami pro novou generaci webového vývoje, stává se dnes něco podobného i s termínem HTML5.“

Mullany nabádá k pečlivému odlišení jádra HTML5 (Core) od širší „rodiny HTML5“, do níž patří kromě vlastního HTML5 i další služby či specifikace, které buď s HTML nikdy neměly nic společného (CSS3), nebo se postupem času oddělily coby samostatné produkty (Web Workers). V článku velmi srozumitelně popisuje změny, které přináší „rodina HTML5“, a upřesňuje jejich rozdělení na změny v HTML, změny v CSS a další (doplňkové) funkce.

Zdroj: The Register

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
blizzboz

kým u vás v čechách sa ešte len zavádza HTML5 my na slovensku tu už dávno máme HTML6 a prechádzame na HTML7

K.J.

<HTML>
<FRAMESET COLS=„50%,50%“>
<FRAME SRC=„http://w­ww.kosek.cz/clan­ky/html/04.html“>
<FRAME SRC=„http://1­46.102.167.2:41999/#LI­“>
</FRAMESET>
</HTML>

ja

Sice Koska prilis nemusim (vlastne vobec nemusim) – ale toto nie je plagiatorstvo ani zdaleka!

Ambra

To si nedávno také jeden (již bývalý) děkan v Brně takhle myslel.
Také jako Jirka Kosek neuvedl originální zdroj – ale jako frajer si připojil svůj copyright.

František Kučera

IMHO v té době (před víc než deseti lety!) práva na webu nikdo moc neřešil – lidi byli rádi, že jsou schopní na ten web něco pověsit a že to ostatní vidí. Kopírovali tehdy* IMHO všichni. Stejně tak byl tehdy jiný pohled na warez a další práva… Takže bych to dnešní optikou moc nehodnotil.
Spíš mi přijde škoda, že Jirka ty stránky moc neaktualizuje – třeba na dnešní standardy XML atd. Ty neuzavřené značky jsou hnůj.
*) smutnější je, že to mnozí dělají dodnes – a nejen na blogíscích s životopisy Tokio Hotel.

Jiří Kosek

Zdravím paranoidní anonymní uživatele „Ambra“ a „K.J.“.
Pro všechny ostatní – no nevím, jak psát návod k HTML bez toho, aby se zmínily jednotlivé elementy jazyky. Ano, i mě na první pohled připadá část o seznamech hodně podobná s NCSA příručkou, ale před tím, než někdo začne tvrdit, že text porušuje něčí autorská práva, tak bych si doporučil projít celý seriál o HTML http://www.kosek.cz/clanky/html/index.html a porovnat jej např. se zmíněnou příručkou od NCSA nebo s jinými zdroji z té doby.
Ad aktualizace – jedná se o archivní kopii článků z Computerworldu, kde vycházel seriál o tvorbě HTML tuším v roce 1997. Takže aktualizace nepřipadá v úvahu (pomíjím fakt, že na to ani nemám čas). Navíc v kontextu HTML5 je seriál naopak velmi moderní, stačí nahradit !DOCTYPE pro HTML 3.2 za ten pro verzi 5, a hned je vše maximálně trendy ;-)

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.