Vítejte v přehledu nových standardů, které pomalu vznikají na půdě W3C.
Archiv pro kategorii: Webdesign
Proměnné pomalu míří do kaskádových stylů. Máme jásat? Nebo můžeme klidně spát? A co na to výrobci webových prohlížečů?
Dostatečný barevný kontrast umožňuje – či usnadňuje – uživatelům čtení textů a seznámení se s obsahem webu. Je důležité vzít při grafickém návrhu kontrast v potaz a zvolit pro jednotlivé části webu takové barvy, které budou vzájemně dostatečně kontrastní.
V deváté epizodě podcastu Brus kódu si s Petrem Brzkem povídáme o jejich úspěšné knihovně LESS Hat, která nedávno vyšla v nové rychlejší verzi, a o jazyku LESS obecně. Zabrousíme do oblasti organizace…
Vložit HTML5 video do stránky nějspíš umíte. V tomto článku probereme pokročilejší témata, např. jaké formáty videa použít, aby fungovalo ve všech prohlížečích, jak použít titulky a jak může stránka s videem interagovat.
Grunt je robot automatizující nudné úkoly na frontendu s potenciálem ušetřit vám velké množství práce. V článku se podíváme, proč ho používat, jaké úlohy si v něm nastavit a jak si Grunt rozjet.
Ladění canvasu v HTML5 může být pěkná dřina, pro kterou je i slušný javascriptový debugger jen neohrabaným nástrojem. Prohlížeče nám ale přispěchaly na pomoc. Přináší Canvas Inspektor, se kterým se i v pokročilejších animacích hravě vyznáte.
V osmé epizodě podcastu Brus kódu s Jirkou Koskem mluvíme o použití XML na front-endu, srovnáváme jej s jeho konkurentem JSONem, diskutujeme nakolik se skutečně jedná o konkurenci a nakonec se stručně ohlížíme za…
Zítra, 11.března 2014 od 18 hodin v prostorech Moravské gobelínové manufaktury, proběhne další z pravidelných sezení webařské komunity z okolí ValMezu. Úterní schůzka se ponese ve slavnostním duchu, neb je to přesně rok,…
V sedmé epizodě podcastu Brus kódu si s Martinem Malým a jeho kolegou Marcelem Šulkem povídáme o rychlovývoji na webu, o lepení komponent a o psaní i používání opensource kódu. Hledáme moment, kdy je vhodné adoptovat…







