V deváté epizodě podcastu Brus kódu si s Petrem Brzkem povídáme o jejich úspěšné knihovně LESS Hat, která nedávno vyšla v nové rychlejší verzi, a o jazyku LESS obecně. Zabrousíme do oblasti organizace…
Archiv pro kategorii: Webdesign
Vložit HTML5 video do stránky nějspíš umíte. V tomto článku probereme pokročilejší témata, např. jaké formáty videa použít, aby fungovalo ve všech prohlížečích, jak použít titulky a jak může stránka s videem interagovat.
Grunt je robot automatizující nudné úkoly na frontendu s potenciálem ušetřit vám velké množství práce. V článku se podíváme, proč ho používat, jaké úlohy si v něm nastavit a jak si Grunt rozjet.
Ladění canvasu v HTML5 může být pěkná dřina, pro kterou je i slušný javascriptový debugger jen neohrabaným nástrojem. Prohlížeče nám ale přispěchaly na pomoc. Přináší Canvas Inspektor, se kterým se i v pokročilejších animacích hravě vyznáte.
V osmé epizodě podcastu Brus kódu s Jirkou Koskem mluvíme o použití XML na front-endu, srovnáváme jej s jeho konkurentem JSONem, diskutujeme nakolik se skutečně jedná o konkurenci a nakonec se stručně ohlížíme za…
Zítra, 11.března 2014 od 18 hodin v prostorech Moravské gobelínové manufaktury, proběhne další z pravidelných sezení webařské komunity z okolí ValMezu. Úterní schůzka se ponese ve slavnostním duchu, neb je to přesně rok,…
V sedmé epizodě podcastu Brus kódu si s Martinem Malým a jeho kolegou Marcelem Šulkem povídáme o rychlovývoji na webu, o lepení komponent a o psaní i používání opensource kódu. Hledáme moment, kdy je vhodné adoptovat…
Největší problém současného responzivního webu – načítání různých obrázků na různých zařízeních – se chýlil ke svému vyřešení nativní podporou v prohlížečích pomocí atributu srcset. Na poslední chvíli ale přišel nový návrh nazvaný src-N, který získal velký ohlas. Pojďte se s ním seznámit.
Na web Devdocs obsahující sadu dokumentací pro webové vývojáře jsme upozorňovali už vloni. Tehdy obsahoval základní dokumentace k HTML, CSS a JavaScriptu. Od té doby se znatelně rozrostl. Dnes na Devdocs.io najde nejen…
Pokaždé k něčemu jinému — k vyřešení zobrazování napříč různě velkými displeji, k ušetření kodérovy práce, občas i k poslání grafika na Úřad práce… Dobře, trochu přeháním. Reálných scénářů použití ale v článku najdete i tak dost. Nejdřív se ale podíváme, kde se frontend frameworky vzaly a co to vlastně je.